Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE)

Intercanvi Virtual i COIL

Xarxa d'Innovació Docent

La xarxa d’Innovació Docent sobre Intercanvi Virtual i COIL (Collaborative Online International Learning) s’ha creat el curs 2020-2021 com a resultat del creixent interès en l’intercanvi virtual i les oportunitats que obre, tant per estudiants com per a professors, la col·laboració internacional en línia.

Aquesta xarxa, també neix com a resposta al foment de la internacionalització a casa, a la Universitat de Girona, de la mà de l’estratègia d’internacionalització #UdG Global aprovada per Consell de govern a inicis de l’any 2020.

Els seus integrants són professors que ja han dut a terme activitats d’intercanvi virtual, o que estan en procés de dissenyar i crear activitats d’aprenentatge col·laboratiu en línia. Hi ha membres de totes les facultats i també del Servei de Llengües Modernes.

Membres Departament
Alícia Betts Avila Gerència
José Antonio Donaire Benito Geografia
Natàlia Ferrer Roca Organització, Gestió Empresarial i Disseny del Producte
Francesc Fusté Forné Empresa
Beatriz López Ibañez Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Automàtica
Joaquim Majó Fernández Organització, Gestió Empresarial i Disseny del Producte
Lino Montoro Moreno Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial
Lluís Mundet Cerdan Geografia
Joaquim Naval Navarro Economia
Ignasi Rodríguez-Roda Layret Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentària
Jordi Serra Simon Filologia i Comunicació
Sílvia Simon Rabaseda Química Física
Maria Elisa Varela Rodríguez Història i Història de l'Art
Maria Dolors Vidal Casellas Història i Història de l'Art
Konstantina Zerva Empresa
Col·laboradors/es Departament, unitat, estudis
Miquel Alsina Tarrés Didàctiques Específiques
Maria Enriqueta Antico Daro Química
Helena Benito Mundet Econòmiques
Anna Bonmatí Tomàs Infermeria
Annabel Fernández Córdoba Didàctiques Específiques
Aida Fuentes Picazo Filologia i Comunicació
Laura Gimeno Pahissa Didàctiques Específiques
Juan González Martínez Pedagogia
Pilar Morera Basuldo Econòmiques
Dankmute Pohl ICE i Llengües Modernes
Maria Elena Puiggròs Román Image, Satisfaction and Tourist Behavior (ISTB)
Mònica Puntí Brun Filologia i Comunicació
Óscar Prieto Flores Pedagogia
Elena Rondós Casas Empresa
Marta Roqueta Vall-llosera Infermeria
Joan Solé-Pla Econòmiques
Marc Yeste Oliveras Biologia

Coordinador: Jordi Serra Simon

Secretària: Alícia Betts

Criteris Mínims COIL

• 25h (distribuïdes en mínim 3 setmanes/sessions de treball conjuntes i treball col·laboratiu) amb component d’aprenentatge intercultural inclòs.
  • 8-10h de contacte entre professors i estudiants.
  • 10h de dedicació dels estudiants fent treball col·laboratiu.
  • L’experiència/activitat ha de ser avaluable (sigui un treball final o la suma d’activitats: ice-breaker + activitat col·laborativa + reflexió final).
  • L’activitat ha d’estar inclosa a la fitxa de l’assignatura.
  • La participació dels estudiants a les activitats COIL és voluntària i per tant s’hauria d’oferir una activitat alternativa. La XID Intercanvi Virtual i COIL recomana, però, que sigui obligatòria pel bon funcionament de l’activitat.
  • Sense número mínim d’estudiants.

Criteris Mínims intercanvi virtual

• 5h dedicació total per l’estudiant (amb presència o sense de professor) però ha d’incloure una sessió síncrona.
  • L’activitat pot ser, o no, avaluable. La XID Intercanvi Virtual i COIL recomana que sigui avaluable tant per facilitar el reconeixement com per a fomentar la motivació dels estudiants.
  • Ha d’aparèixer a la fitxa de l’assignatura. En cas que no es pugui afegir en el moment de tancar l’assignatura s’ha d’esmenar la fitxa a posteriori.
  • No cal definir un número mínim d’estudiants.
  • L’activitat no ha d’incloure necessàriament un treball col·laboratiu.

Informació sobre el RECI (Reconeixement de l'estudiant amb competència internacional)

Normativa sobre el reconeixement d'estudiant amb competència internacional (RECI) als titulats de la UdG

Aprovada per Consell de Govern el 19/02/2020. Entrada en vigor el 01/09/2021

Informació d'interès