Càtedra Internacional UNESCO Desenvolupament Humà Sostenible

Desenvolupament Humà Sostenible

Càtedra Internacional UNESCO Desenvolupament Humà Sostenible

Investigació, divulgació i arrelament al territori

La Càtedra Internacional Unesco de Desenvolupament Humà Sostenible de la UdG té per objectiu impulsar perspectives acadèmiques transdisciplinàries sobre el Desenvolupament Humà Sostenible, i enfortir els vincles  entre docència, investigació, extensió i cooperació, participant de forma activa i compromesa en la promoció de l’enfocament transversal de l’Educació per al Desenvolupament (EdP).

Actualment impulsem les següents línies de treball

• Igualtat i diversitat: gènere, mobilitat humana, edat, discapacitats, identitats sexuals.
  • Innovació local: govern local, economia social i solidària, innovació social i municipalisme i béns comuns.
  • Amèrica Llatina: processos polítics, moviments socials i drets dels pobles indígenes.
  • Drets Econòmics, Socials, Culturals i Ambientals: defensa dels drets socials i dels serveis públics, crisi climàtica, justícia ecològica i sobiranies (energètica, alimentària...)
  • Cooperació Internacional: observatori de cooperació, justícia global, teoria del canvi.

Història

La Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà i Sostenible neix a partir de la signatura del Conveni de 9 d’agost de 2004 entre el Departament d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona per a contribuir al finançament de la Càtedra Internacional UNESCO. El 28 d'abril de 2005, per acord del Consell de Govern, el rector va nomenar al Dr. Jordi de Cambra com a director de la Càtedra. El conveni esmentat va ser renovat mitjançant un nou Conveni entre el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona, de data 9 de juliol de 2007.

El 10 d'abril de 2013 una resolució de la rectora Dra. Ana María Geli,  va nomenar al Dr. Gonzalo Escobar Marulanda com director de la Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible de la Universitat de Girona. Amb data 26 de novembre el Dr. Escobar és nomenat Coordinador General de la Càtedra Internacional Unesco "Desenvolupo Humà Sostenible: Equitat, Participació i Educació Intercultural" Xarxa Unesco/Unitwin "Medeuramérica per al desenvolupament humà".