Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE)

Investigació Educativa Basada en les Arts

Grup d'Innovació Docent

L’objectiu general d’aquest Grup d’Innovació és crear un espai de col·laboració docent per a compartir recursos i mètodes creatius que puguin afavorir processos transdisciplinaris d’ensenyament i aprenentatge, emmarcats per la Investigació Educativa Basada en les Arts (IEBA), especialment les arts escèniques i performàtiques.

Objectius específics:

• Investigar i aplicar mètodes creatius en els processos d’ensenyament-aprenentatge des de les pràctiques performàtiques i escèniques.
  • Indagar en la generació de nous criteris i formats d’avaluació tant de l’alumnat com del professorat.
  • Propiciar, avaluar i divulgar mètodes creatius d’investigació basada en les arts per afavorir processos d’ensenyament-aprenentatge crítics i encarnats.
  • Fomentar les cures, la solidaritat i el treball cooperatiu entre alumnat i professorat, així com l’autonomia i el pensament crític, reflexiu, ecològic i holístic.
  • Contribuir a la investigació educativa des de principis com la perspectiva de gènere interseccional, la sostenibilitat i la inclusió.
  • Oferir un espai d’intercanvi de coneixement i experiències entre el professorat de diferents universitats, departaments, disciplines i entitats.
  • Promoure un diàleg entre professorat per establir col·laboracions transdisciplinàries entre les diverses assignatures.
  • Disseminar els projectes realitzats pel grup en publicacions de referència, festivals d’arts i altres esdeveniments acadèmics, educatius, artístics i culturals.
  • Participar en conferències i congressos d’innovació docent.
  • Generar una transferència de coneixement en xarxes internacionals d’Investigació Educativa Basada en les Arts (IEBA) (o Arts Based Educational Research en anglès), així com en àmbits d’educació formal, informal i no formal.
  • Generar una transferència de coneixement en xarxes internacionals d’Investigació Educativa Basada en les Arts (Arts Based Educational Research), així com en àmbits d’educació formal, informal i no formal.

Membres   Departament
Sílvia Escuder Vilaltella ERAM