Investiga

Què és l’RRI?

La Recerca i la Innovació Responsables (RRI, Responsible Research and Innovation) és una perspectiva emergent que s’ha consolidat com un eix transversal de les polítiques sobre ciència i tecnologia de la Unió Europea. L’RRI és un concepte ampli que contempla diferents aspectes de les relacions entre recerca, innovació i societat. Té com a objectiu promoure unes pràctiques de recerca i innovació adreçades a aconseguir uns resultats sostenibles, èticament acceptables i socialment desitjables. La responsabilitat ha de ser compartida entre tots els actors socials clau i n’implica la participació de tots (des de els responsables de polítiques, la comunitat científica, la comunitat educativa, el sector empresarial i indústria fins a les entitats de la societat civil). L’RRI es basa en el propòsit que la ciència i la innovació es duen a terme per a la societat i amb la societat, per tant inclou la participació de la ciutadania en aquest debat de com la ciència i la tecnologia poden donar resposta als reptes socials actuals.

La UdG és una institució compromesa amb aquesta aproximació i té com objectiu adoptar l’RRI com a marc de treball per a la recerca i innovació. En aquest sentit, ja s’estan duent a terme accions dins de cadascun dels eixos de RRI i se’n preveuen de futures que s’aniran desenvolupant properament per reduir la distància entre la ciència i la societat.

Més informació