Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach (ICE)

Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial (EMCI)

Grup d'Innovació Docent

Diferents professors del departament d’EMCI acumulen experiències diverses al voltant de la innovació docent, ja sigui o bé com a membres de les Xarxes d’Innovació Docent existents a la UdG (principalment en XID Aprenentatge Basat en Problemes, XID Aprenentatge Cooperatiu, XID Avaluació i XID Aprenentatge per Projectes entre d’altres), o bé, per la formació dels cursos que ofereix l’ICE. En aquest tipus de propostes és molt enriquidor el fet que professors de diferents disciplines treballin en un mateix projecte.

Per una altra banda, existeix un grup informal de professors dintre del departament que intenten treballar en una mateixa direcció ja sigui sota el marc de les accions que duen a cap els coordinadors d’estudis del graus en el que fa docència el propi departament, o sota les accions específiques docents impulsades des del propi departament.

Tot i així no han deixat de ser experiències discrecionals dins l’estudi i s’ha detectat el següent problema: quan es demana als estudiants treballar amb metodologies actives principalment en cursos d’últims anys, quan són madurs a nivells de continguts, no són prou “experts” o els ve “de nou” treballar amb mètodes que els suposi una major implicació activa.

L’objectiu principal d’aquest GID d’EMCI pel curs 2017-18 és començar en la planificació, coordinació i gradació de les activitats basades en mètodes d’aprenentatge actiu durant l’evolució o desplegament dels estudis de GEM i de GETI, sense que això signifiqui excloure altres graus on el departament tingui docència i es pugui implantar les accions.  S’espera poder anar preparant als estudiants durant el desenvolupament dels graus en metodologies actives, d’una manera coordinada entre cursos i assignatures, per poder extreure per part de tots el major rendiment, maximitzant les competències pròpiament específiques com transversals.

Membres Departament
Marta Baena Muñoz Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial
Cristina Barris Peña Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial
Norbert Blanco Villaverde Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial