Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE)

Competències Emocionals en Educació Social

Grup d'Innovació Docent

El grup té com a finalitat millorar la formació de les competències emocionals en el marc del Grau en Educació Social. Aquesta millora de la formació s’adreçarà a dos nivells: la gestió de les pròpies emocions, i l’acompanyament educatiu de les emocions de les altres persones. És a dir, com a competències per al creixement personal, però també com a competències professionals.

La necessitat sorgeix dels resultats de dues recerques realitzades en el marc dels estudis. D’una banda, una recerca sobre la inserció dels graduats i de l’altra, la recerca sobre la incidència de la Pandèmia en les funcions i competències dels professionals de l’educació social. Ambdues recerques van donar com a resultat la necessitat de millorar les competències emocionals dels futurs educadors i educadores socials.

Els objectius del Grup d’Innovació Docent són:

• Millorar la competència emocional de professorat i alumnat.
  • Facilitar els processos d’ensenyança-aprenentatge de competències emocionals de forma sistemàtica al llarg del grau d’Educació Social
    • Fer un diagnòstic de la formació de les competències emocionals que s’està realitzant en el Grau.
    • Dissenyar i graduar el procés formatiu de les competències emocionals, tot identificant assignatures i mòduls a cada un dels cursos, en els que reforçar i millorar la formació de les emocions.
Membres Departament
Arantza del Valle Gómez Psicologia