Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach (ICE)

GID sobre Model Acadèmic de Psicologia

(GID MAP-UdG)

Aquest Grup d’Innovació Docent té el seu origen en diverses iniciatives i treballs duts a terme pel professorat de psicologia en els darrers anys:

• Treballs de la Comissió de docència dels estudis de Psicologia, que va començar a funcionar a finals de 2015. Fruit del treball de la comissió es va elaborar un document marc de Recomanacions sobre els Criteris d’Avaluació Generals pel Grau de Psicologia (Comissió de docència dels estudis de psicologia, 2016).
  • Ajuts del Programa de foment de la innovació docent i la millora de la qualitat de la docència. En el marc dels ajuts d’innovació docent els estudis de psicologia han treballat en la millora de la coordinació docent dels mòduls i assignatures del grau, en la dinamització del laboratori de psicologia, i s’ha avançat en la el disseny d’un model acadèmic de psicologia.
  • Curs de postgrau en actualització i innovació en psicologia.
  • Experiències prèvies d’innovació docent als estudis de psicologia de la UdG.

Entre els objectius del Grup d’innovació, destaquem:

• Donar continuïtat al treball d’innovació docent dut a terme fins ara, en la línia d’un procés de millora continua dels estudis, que ens permeti avançar en la definició del model acadèmic que volem per a la titulació de psicologia i l’assoliment de la missió que hem consensuat col·lectivament.
  • Dissenyar, implementar i avaluar propostes de millora i modernització docent en base a l’anàlisi de les necessitats detectades en els estudis, les tendències educatives actuals i les necessitats socials.
  • Elaborar recursos docents de suport als processos d’ensenyament-aprenentatge i d’acompanyament a l’alumnat i al professorat amb l’objectiu de facilitar el seu desenvolupament, eficiència i benestar.
  • Difondre els resultats dels estudis i recerques del grup en revistes científiques.

Aquests objectius es concreten en un seguit d’activitats previstes per als propers 2 anys:

• Definició d’indicadors de resultats de la innovació.
  • Avaluació, anàlisi de resultats i disseny d’intervencions de millora en diferents àmbits (docència, salut, orientació, motivació...).
  • Elaboració de materials de suport i divulgació.

Aquestes activitats són només una part de les accions previstes en el projecte i es proposa treballar-les a partir de les tres comissions creades en el projecte MAP: acadèmica, salut i benestar i orientació professional. Les comissions estan formades per estudiants i professorat.

Membres Departament
Pilar Albertín Carbó Psicologia