Igualtat de Gènere

Xarxes en les que participa

COMISSIÓ DONA I CIÈNCIA

L’any 2005, en el context de la LOMLOU (2007), i amb voluntat política de liderar-ho des de la Generalitat, la Comissió va assumir la funció de donar les directrius, seguiment i acompanyament a les universitats en el procés d’implantació dels plans d’igualtat d’oportunitats de les universitats catalanes i els centres CERCA.

CRUE SOSTENIBILIDAD - GRUPO DE TRABAJO DE POLÍTICAS DE GÉNERO

L’Assemblea General de CRUE celebrada el 9 de maig de 2017, va aprovar la creació del Grupo de Trabajo de Polítiques de Gènere a proposta del Comitè Permanent Ampliat de CRUE. Aquest Grup de Treball té com a objectiu general afavorir el desenvolupament a les Universitats de polítiques de gènere que tinguin com a finalitat integrar la perspectiva de gènere a la docència, la investigació i la gestió universitària, així como superar els desequilibris de gènere existents.

XARXA D'UNITATS D'IGUALTAT DE GÈNERE PER A L'EXCEL·LÈNCIA UNIVERSITÀRIA (RUIGEU)

La Universitat de Girona és membre de la "RED DE UNIDADES DE IGUALDAD DE GÉNERO PARA LA EXCELENCIA UNIVERSITARIA" (RUIGEU) promoguda en el “III Encuentro de Unidades y Oficinas de Igualdad de las universidades españolas” celebrat en el marc de les Jornades Internacionals en Polítiques d'Igualtat en l'àmbit acadèmic. (21 de novembre de 2009).

GRUP DE TREBALL D’IGUALTAT DE GÈNERE DE LA XARXA VIVES

Tal i com diu el document redactat per a aquesta Xarxa al 2013, el Grup de Treball d’Igualtat de Gènere de la Xarxa Vives (constituït el 2 de desembre de 2013) neix amb vocació de ser un punt de trobada i intercanvi d’experiències per a enfortir, des de la cooperació, el desenvolupament de les polítiques d’igualtat a les universitats, amb un abast social.

CONSELL MUNICIPAL D'IGUALTAT DE GÈNERE (CIG) (Ajuntament de Girona)

Creat al 2016, és un òrgan consultiu, plural i autònom, per a la participació municipal de tots els grups i entitats actives per a la igualtat entre dones i homes a Girona amb voluntat de participar-hi. Aquest consell absorbeix i clou l’activitat que ha portat a terme la Comissió Ciutat i Igualtat (2000-2015) a la qual també participava la Universitat de Girona.