Investiga

Human Resources Strategy for Researchers

HRS4R

Human Resources Strategy for Researchers

La Universitat de Girona (UdG) es va adherir el 2018 a la Carta Europea per als Investigadors i el Codi de Conducta per a la Contractació d’Investigadors.

El 2 de juny de 2020, la UdG va ser reconeguda per part de la Comissió Europea amb el segell europeu per a l'Excel·lència de RH en Recerca (Human Resources Strategy for Researchers-HRS4R).

La UdG compta amb un Pla d'acció revisat (2022-2025) de recursos humans per a investigadors per a la millora de les condicions per a desenvolupar una carrera acadèmica.

Carta Europea i Codi de Conducta

El març de 2005 la Comissió Europea va adoptar la Carta Europea per als Investigadors i el Codi de Conducta per a la Contractació d’Investigadors i va recomanar-ne la implementació als estats membres. Aquests dos documents s’adrecen als investigadors i a les institucions que els contracten i són fonamentals en la política de recerca de la Unió Europea (UE).

A la Carta es recullen un conjunt de principis generals i requisits que defineixen els rols, les responsabilitats i els drets dels investigadors, ocupadors i empreses i institucions públiques finançadores. El Codi subratlla la importància dels procediments de contractació oberts i transparents, i dels comitès de selecció, tant diversos com experimentats

EURAXESS

En aquest context, es va posar en marxa EURAXESS -Researchers in Motion- que té com a objectiu millorar les condicions laborals dels investigadors a Europa i ajudar a millorar l'atractiu de la carrera investigadora a Europa. Una de les pedres angulars és la implementació de la Carta Europea de l'Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors.

Segell HRS4R

L'Estratègia de Recursos Humans per als Investigadors (Human Resources Strategy for Researchers-HRS4R) és un procediment de millora continuada proposat per la Unió Europea per donar suport a la implementació de la Carta i el Codi. Metodològicament, l’HRS4R es fonamenta en els clàssics procediments d’autoavaluació dels models d’excel·lència, on la institució analitza periòdicament les seves polítiques i pràctiques i defineix un pla d’acció per alinear-les progressivament amb els principis establerts en la Carta i el Codi. Amb la posada en marxa el 2014 del programa Horitzó 2020 (H2020), l’HRS4R esdevé una eina clau per a les institucions de recerca, atès que la UE exigeix als beneficiaris que adoptin les mesures necessàries per tal d'implementar els principis de la Carta i el Codi.

Més informació sobre HRS4R - vídeo

Tot el progrés es recull en el següent enllaç

Detall del progrés