Facultat de Medicina

Donació del cos a la ciència

A totes les persones donants del cos a la ciència

L'estudi de l'anatomia

L’anatomia és un coneixement essencial per a metges,metgeses i a tots els professionals de les ciències de la salut.  El seu estudi és imprescindible tant durant la formació básica, com després, durant la pràctica de la seva professió. Per altra banda, en el camp de la recerca, la investigació en anatomia fa possible l’avenç científic en moltes disciplines, contribuint en l’actualització de la medicina i en el progrés global d’aquesta ciència.

La decisió d’una persona de fer donació del seu cos per a la docència i la recerca és un gest de gran generositat. Representa una contribució molt important per avançar en el coneixement i per a millorar l’atenció mèdica dels pacients, en benefici de tota la societat.

Cita iwanaga

Com es pot fer la donació del cos

La donació és un acte voluntari, personal i totalment altruista. En cap cas el donant rep una compensació econòmica per la seva donació.
Per fer la donació cal:

• Ser major d’edat
  • S’ha d’estar en ple ús de les facultats mentals
  • Dirigir-se personalment al servei de donació de la Universitat de Girona

Amb la voluntat de facilitar la tramitació de l'alta com a donant del cos a la ciència i poder atendre-us de forma adequada us recomanem que demaneu cita prèvia amb nosaltres:

• Per telèfon       972 41 96 38
  • Per correu electrònic  serveidedonacio@udg.edu

El nostre personal us explicarà en què consisteix la donació, us respondrà les qüestions que pugueu tenir i us facilitarà la relació de documents que necessiteu, així com el document de sol·licitud de donació del cos a la ciència que ens haureu de signar, com a document de consentiment informat.

Documentació necessària que heu de portar

•  Document de Sol·licitud de Donació del Cos a la Ciència* omplert i signat
  • *El nostre personal us facilitarà aquest document

• Fotocòpia del DNI
  • Fotocòpia de la targeta sanitària

La vostra sol·licitud serà validada pel professor/a responsable del servei de donació. Serà a partir de la data de validació que passareu a formar part de l’arxiu de donants del cos a la ciència de la Universitat de Girona.

Quina documentació rebreu

Com a comprovants del registre de la vostra sol·licitud a l’Arxiu de donants us farem arribar:

• Còpia validada de la vostra sol·licitud de donació del cos a la ciència.
  • Carnet de donant, que haureu de conservar.

Causes que duen a no acceptar una donació

• Mort accidental o qualsevol motiu en què es requereixi la pràctica d’autòpsia, diagnòstica o mèdicolegal
  • Afectació del donant per malalties infectocontagioses, prèviament conegudes, com VHB, VIH, VHC, COVID 19, tifus, còlera, febre groga o tuberculosi,
  • Obesitat mòrbida
  • No estar donat d’alta com a donant del cos a la ciencia de la Universitat de Girona.
  • En qualsevol cas, la Facultat de Medicina es reserva el dret a deixar sense efectes una donació per motius logístics del servei

En el moment de la defunció

• En el moment en què es produeixi la defunció d’un donant la família o la persona responsable ha de posar-se en contacte amb els serveis funeraris de la seva població i indicar que es tracta d’un donant de cos a la ciència de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona; els serveis funeraris els informaran de la documentació que hauran d’aportar.
  • Un cop fets els tràmits administratius, els serveis funeraris traslladaran el cos fins les nostres instal·lacions.
  •  La Facultat de Medicina es farà càrrec de les despeses del trasllat, només quan la defunció s’hagi produït a la ciutat de Girona i comarques gironines. Les despeses addicionals (certificat de defunció i altres despeses) aniran a càrrec de la família del donant.
  • Si la família o persona responsable ho sol·licita, se'ls facilitarà un certificat d’ingrés del donant al nostre servei.
  •  La Facultat de Medicina es reserva el dret a deixar sense efectes una donació per motius logístics del servei, o bé per alguns dels criteris d’exclusió.

Com donar-se de baixa

Per a revocar la decisió de donar el cos contacteu amb nosaltres:

• Per telèfon      972 41 96 38
  • Per correu electrònic  serveidedonació@udg.edu
  • Us farem arribar el Formulari de Revocació de Donant del Cos a la Ciència que ens haureu de retornar omplert i signat.
  • A partir de la data de la vostra signatura serà efectiva la baixa a l'arxiu de donants del cos a la ciència.
  • Es recomana que ens retorneu o destruïu el carnet de donant.

On som

Servei de Donació
Facultat de Medicina - Universitat de Girona
c/ Emili Grahit, 77
17003 Girona

Horaris:
Matins (de dilluns a divendres) de 9 a 14 h.
Tardes (de dilluns) Concertar hora.

En nom de tots els membres de la Facultat de Medicina de la Universitat de Girona, només ens queda donar les  gràcies a totes aquelles persones que es preocupen per la formació i la investigació mèdica futura, expressant aquest sentiment fent la donació del seu cos a la ciència.