Assaig, monitoratge i escalabilitat d’un escorxador mòbil d’oví i cabrum com a suport a la petita pagesia i al relleu generacional al món rural

Actuacions

1. Planificació i adequació de les explotacions que han de formar part del projecte, és a dir fer el seguiment per a què totes aquelles explotacions que compleixin els requisits bàsics hagin adequat les seves instal·lacions per tal de rebre l’escorxador mòbil i garantir-ne el bon ús, tal i com determinen els diferents departaments de la Generalitat.
  2. Inici dels sacrificis i creació de rutes, documentació associada. Recopilació de les primeres dades bàsiques i vetlla pel bon funcionament de l’equipament.
  3. Anàlisi de dades de qualitat de l’escorxador. Contractació del centre de recerca que ha de garantir que s’estudien les dades obtingudes de l’equipament i que es comparen amb els altres escenaris previstos (escorxador convencional i escorxador mòbil a punt comú).
  4. Càlcul de la petjada de carboni: recopilació de dades relacionades amb el consum energètic, d’aigua i de productes bàsics pel funcionament de l’equipament, per tal d’obtenir informació sobre la sostenibilitat del procés, així com la comparativa amb la situació anterior (escorxador convencional) i la modalitat d’escorxador mòbil a punt comú.
  5. Traçabilitat del producte des de la granja al consumidor. Un dels objectius bàsics és garantir al consumidor final l’elevada qualitat del producte, per tant es fa un estudi exhaustiu de traçabilitat del producte, de quines son les millors fórmules per fer arribar al client final la informació relativa al producte adquirit.
  6. Estudi càmera de fred i sala de desfer tipus. Actualment no totes les explotacions ramaderes disposen de càmera de fred i sala de desfer. Es pretén amb aquesta acció facilitar que aquelles explotacions que ho desitgin puguin disposar d’un projecte bàsic de quines son les necessitats mínimes per construir aquestes instal·lacions, així com un pressupost bàsic.
  7. Divulgació del projecte, formació necessària i coneixement del projecte i dels resultats obtinguts.