Escola Politècnica Superior

Avançament de convocatòria per finalització d’estudis

Estudis de grau i màster

Procediment a l'EPS

Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà el que marqui el calendari administratiu de l'EPS per aquest tràmit, el podeu consultar al web de l'EPS a l'apartat Informació acadèmica / Calendaris i horaris / Calendari administratiu
Documentació a presentar
Imprès de sol·licitud. Caldrà presentar-la mitjançant l'apartat de Tràmits que es troba en l'expedient en línia de l'estudiant. S'haurà d'iniciar el tràmit "Sol·licitud a l'administració",  triar l'opció "Avaluació i qualificació" i lliurar el document  Sol·licitud avançament convocatòria, especificant de quina o quines assignatures se sol·licita l'avaluació anticipada.
Resolució i notificació
Un vegada tramitada la sol·licitud i finalitzat el tràmit, l'estudiant rebrà la resolució per notificació electrònica. Els estudiants reben un correu electrònic d'avís i caldrà que acceptin la notificació per saber si la resolució és positiva o negativa. En cas que es concedeixi l'avançament hauran de consultar el calendari d'exàmens aprovat (portal de l'estudiant o web de l'EPS - apartat Informació acadèmica/calendaris i horaris/horaris de classe i calendari d'exàmens). Així mateix, la resolució la trobaran a l'apartat de tràmits, pestanya finalitzats, del seu expedient en línia.
Observacions
Per poder sol·licitar aquest avançament de convocatòria, caldrà haver-se matriculat de tots els crèdits necessaris per finalitzar els estudis, inclosos els crèdits de reconeixement acadèmic, i que els crèdits pendents, amb excepció del TFG i de les pràctiques externes, per un valor màxim de 30 crèdits hagin estat matriculats en el curs anterior i no superats (ja sigui suspès, no presentat o anul·lació de convocatòria). Es manté la possibilitat de revocar la resolució si l’estudiant sol·licita renunciar a l'avançament de convocatòria, sempre que ho faci dins el mateix termini establert per sol·licitar-la.

Procediment general

Qui ho pot sol·licitar
Poden sol·licitar-ho els estudiants que s’hagin matriculat de tots els crèdits necessaris per finalitzar els estudis i que tinguin pendents una o més assignatures (amb excepció del treball final i de les pràctiques externes) per un valor màxim de 30 crèdits, matriculades en el curs anterior i avaluades amb qualificació de suspens, no presentat o anul·lació de convocatòria. No es tindrà en compte si s’ha acreditat la tercera llengua per poder concedir l’avançament de la convocatòria.
Procediment
Els estudiants s'han de matricular ordinàriament d'aquestes assignatures i posteriorment n’han de sol·licitar l’avançament de convocatòria. L’avaluació avançada consistirà en una prova de síntesi en la qual s'avaluaran únicament i exclusiva els resultats d'aprenentatge definits en el disseny de l’assignatura del curs acadèmic anterior.
Documentació que cal presentar
Imprès de sol·licitud estàndard (original i còpia).
Lloc de presentació
La sol·licitud es formalitza en línia, a través de l'apartat de Tràmits de la Secretaria en Xarxa de la UdG.
Termini de presentació
El termini de sol·licitud s’estableix en el calendari de cada centre docent, dins el període establert al calendari marc.
Resolució, notificació i efectes
L’òrgan competent per resoldre les sol·licituds és, en el cas d’ensenyaments que s’imparteixen en centres docents integrats a la Universitat de Girona, el degà o director d’aquests centres, i en el cas d’ensenyaments que s’imparteixen en centres docents adscrits o vinculats a la Universitat de Girona, el degà delegat o director delegat d’aquests centres.
Un cop completat el tràmit, l'estudiant rep una notificació electrònica amb un enllaç a la resolució de la sol·licitud.
Els estudiants que han sol·licitat avançament de convocatòria per finalització d’estudis no perden el dret a assistir a les classes ordinàries en les assignatures en què estan matriculats, però no tindran dret a una nova avaluació en les assignatures ja avaluades dins del mateix curs acadèmic.
Recurs
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant del rector de la Universitat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que disposa en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Normativa
Normativa reguladora dels processos d'avaluació i qualificació dels estudiants (article 20)