Grupos de investigación > LIBERI > Proyectos de investigación > Educación para un futuro inclusivo con oportunidades
Ir al contenido (click en Intro)
Identificación

Liberi. Grup de recerca en infància, joventut i comunitat

Educació per a un futur inclusiu amb oportunitats

Reptes per a la inclusió social de joves extutelats

Té dos subprojectes:

1. Anàlisi dels itineraris de noies i nois procedents del sistema de protecció quan tenen entre 25-35 anys.
  2. Avaluació del trànsit a la vida adulta i itineraris formatius de joves amb discapacitat intel·lectual o problemes de salut mental.

Web del projecte

Portada educació per a un futur inclusiu amb oportunitats

L’objectiu general és estudiar els itineraris a la vida adulta dels nois i noies que han estat atesos en el sistema de protecció sota la mesura d’acolliment residencial i familiar quan surten d’aquests recursos de protecció, amb la finalitat d’identificar i desenvolupar els suports i recursos necessaris per facilitar la igualtat d’oportunitats i afavorir la inclusió social.

Es desenvolupen diferents projectes en el marc d’un conveni amb  la Fundación SM quién ha firmado uno con cada universidad participante, la Universidad del Pais Vasco (IP Paulí Dávila y Luis María Naya), la Universidad Nacional de Educación a Distancia (IP Miguel Melendro), la Universidad de la Laguna (IP Eduardo Martín) y la Universidad de Girona (IP Carme Montserrat).

En Cataluña se plantean 2 proyectos a desarrollar entre los años 2018 y 2020:

a) Análisis de los itinerarios de chicas y chicos procedentes del sistema de protección cuando tienen entre 25-35 años

En esta fase del proyecto se ha elaborado una encuesta breve para conocer la opinión de los jóvenes que actualmente tienen entre 25 y 35 años.

¡Clica al enlace y contesta la encuesta!

¿Quieres ayudarnos? ¿Tienes entre 25 y 35 años y has sido tutelado o tutelada por el sistema de protección? Estamos llevando a cabo un estudio para conocer vuestra situación años después de haber salido del sistema y así incidir en los cambios de políticas de infancia y juventud.

¿Quieres ayudarnos?

Ens vols ajudar? Tens entre 25 i 35 anys i has estat tutelat o tutelada pel sistema de protecció? Estem fent un estudi per conèixer la vostra situació anys després d'haver sortit del sistema i així incidir en els canvis de polítiques d'infància i joventut.

¿Nos quieres ayudar?

b) Evaluación del tránsito a la vida adulta e itinerarios formativos de jóvenes con discapacidad intelectual o problemas de salud mental

La evaluación se hará a través de la colaboración con las 5 entidades que tienen viviendas para jóvenes extutelados:

• Aprodicsa
  • Intress
  • Catalònia Fundación Creactiva
  • Fundación de Gestión Sanitaria del Hospital de Santa Creu i Sant Pau
  • Tresc

Entidades participantes: Aprodicsa, Intress, Catalònia Fundación Creactiva, Fundación de Gestión Sanitaria del Hospital de Santa Creu i Sant Pau, Tresc