Grupos de investigación > LIBERI > Líneas, proyectos y publicaciones > Bienvenidas familiares y atención residencial
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Acolliments familiars i atenció residencial

Línia de recerca

Recerca en curs

• Redes AFE. Acogimiento Familiar Especializado (2023-2024). Conveni amb Asociación FICE España. [més info]
  • Processos d’intervenció i presa de decisions en els acolliments familiars

Recerques finalitzades

• Domus Ludens, recerca entorn la promoció efectiva del dret al joc de joves en acolliment residencial (2021). Finançat per la Convocatòria Erasmus+KA205
    [més info]
  • Els acolliments en família aliena: factors de benestar i factors de ruptura
    Finançada per l’Obra Social “la Caixa” a partir d’un conveni amb Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció (ICAA).
    [més info]
  • THEACORES. Evaluación de centros de acogimiento residencial especializado para adolescentes con graves problemas emocionales y conductuales: población atendida, diseño y resultados
    Finançat pel Ministerio de Economía y Competitividad (MINECO).
  • Projecte Sapere Aude
    Mejora de los resultados educativos de jóvenes tutelados a través de la mentoria (2016-2018). Finançat per la Convocatòria Erasmus+KA201.
    [més info]
  • Els acolliments familiars: propostes des d’una recerca aplicada
    Conveni de col·laboració entre la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Barcelona (UB) i l’Institut de Treball Social i de Serveis Socials (INTRESS).
    IP: Dra. Carme Montserrat (UdG) i Dra. Nuria Fuentes (UB). (2016-2018)
    Concessió d'una Beca BTI
    [més info]
  • Projecte sobre la situació escolar dels infants tutelats a Catalunya (2008-2013)
    Finançat pel Departament d'Educació i la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència de la Generalitat de Catalunya.
    [més info]
  • Evaluación de resultados de la medida de acogimiento familiar en familia extensa y familia ajena en España (recerca R+D. Referència CN-06-142). Anys 2006-07.
    IP: Dr Jorge F. del Valle (Universidad de Oviedo).
    [més info]
  • Factors d'èxit en els infants i joves acollits als Centres Residencials d'Acció Educativa que gestiona la Fundació Plataforma Educativa.
    [més info]
  • Niños que esperan. Estudio sobre casos de larga estancia en acogimiento residencial
    Finançat pel Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales (FUO-EM-061-08).
  • Recerca sobre acolliments en família extensa a Catalunya
    Montserrat, C. (2006). Benestar i acolliment d’infants en família extensa: percepcions, avaluacions i aspiracions dels principals agents implicats. Universitat de Girona. https://www.tdx.cat/handle/10803/8001
    [més info]

La recerca en infants i joves amb mesures de protecció a Catalunya: recerques en curs i finalitzades

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.