Salud laboral > Organización para la prevención de riesgos laborales > Comité de Seguridad y Salud
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Oficina de Salut Laboral

Comitè de seguretat i salut

El Comitè de Seguretat i Salut és l’òrgan paritari i col·legiat de participació destinat a la consulta regular i periòdica de les actuacions de la UdG en matèria de prevenció de riscos laborals, i com a tal entendrà en totes les qüestions relacionades amb la política de prevenció de la Universitat. S’ocuparà també de temes mediambientals que tinguin una relació directa amb la seguretat i salut de les persones i proposarà iniciatives en aquest sentit.

Informació Comitè de Seguretat i Salut

El Comitè de Seguretat i Salut es va constituir l'any 1996.

Actualment, el Comitè de Seguretat i Salut està format per 7 delegats de prevenció, 7 representants de la institució i 3 assessors.

Els delegats de prevenció són els representants dels treballadors en matèria de seguretat i salut, i són elegits per i entre els membres de les Juntes de Personal i dels Comitès d'Empresa. Estan distribuïts per acord intern entre els 4 òrgans de representació dels treballadors de la Universitat segons el col·lectiu al qual pertanyen, de la manera següent:

• Junta de PDI: 2 delegats de prevenció
  • Junta de PAS: 1 delegat de prevenció
  • Comitè d'empresa de PAS: 2 delegats de prevenció
  • Comitè d’empresa de PDI: 2 delegat de prevenció

Les competències i facultats del Comitè de Seguretat i Salut i dels delegats de prevenció són les que s’assenyalen en els articles 39 i 36 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, respectivament.

Text integre de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.