Grups de recerca > ERIDIQV > Educació i sisema de protecció > Benestar i infància en situacions vulnerables

Infància, adolescència, drets dels infants i la seva qualitat de vida

Benestar i infància en situacions vulnerables

Projecte de recerca

recerca

Infància en situació de vulnerabilitat

A partir del projecte “Children’s worlds” s’han dut a terme una sèrie d’estudis centrats en els infants i adolescents que es troben en situacions de vulnerabilitat en diferents països, participants en el projecte. Bàsicament s’han establert col·laboracions centrades en l’impacte que tenen tant la desigualtat, com la inestabilitat, com el bullying en el benestar dels infants. Es poden consultar els resultats en les publicacions.

Pàgina web "Children's worlds".

Enllaços d'interès

Materials i transferència de resultats

publicacions

Del benestar subjectiu en situacions de desigualtat en infància a diferents països

• Main, G., Montserrat, C., Andresen, S., Bradshaw, J., & Lee, B.J. (2019). Inequality, material well-being, and subjective well-being: Exploring associations for children across 15 diverse countries. Children and Youth Services Review, 97, 3-13
  • Viñas, F., Casas, F., Abreu, D.P., Alcantara, S.C., & Montserrat, C. (2017). Social disadvantage, subjective well-being and coping strategies in childhood: the case of northeastern Brazil. Children and Youth Services Review, 97, 14-21.
  • Abreu, D., Viñas, F., Casas, F., Montserrat, C., González, M., & Alcantara, S. (2016). Estressores psicossociais, senso de comunidade e bem-estar subjetivo em crianças e adolescentes de zonas urbanas e rurais do nordeste do Brasil. Cadernos de Saúde Pública, 32(9).
  • Montserrat, C., Casas, F. & Moura, JF (2015). Children’s subjective well-being in disadvantaged situations, In E. Fernández, A. Zeira, T. Vechiatto, and C. Canali (Eds), Theoretical and Empirical Insights into Child and Family Poverty. Springer.

Del benestar subjectiu en situacions d’inestabilitat en infància a diferents països

• Dinisman, T., Andresen, S., Montserrat, C., Strózik, D., & Strózik, T. (2017). Family structure and family relationship from the child well-being perspective: Findings from comparative analysis. Children and Youth Services Review, 80, 105-115.
  • Montserrat, C., Dinisman, T., Baltatescu, S., Grigoras, B.A., & Casas, F. (2015). The Effect of Critical Changes and Gender on Adolescents’ Subjective Well-Being: Comparisons Across 8 Countries. Child Indicators Research, 8, 1, 111–131.
  • Dinisman, T., Montserrat, C., & Casas, F. (2012). The subjective well-being of Spanish adolescents: Variations according to different living arrangements. Children and Youth Services Review,34, 12, 2374-2380.

Del benestar subjectiu en situacions d’assetjament escolar amb infants a diferents països

• Savahl, S., Montserrat, C, Casas, F., Adams, S.,  Tiliouine, H.,  Benninger, E., & Jackson, K (2019). Children’s experiences of bullying victimization and the influence on their subjective well-being: A multinational comparison. Child Development, 90, 2, 414-431.
  • Alcantara, S., González, M., Montserrat, C., Casas, F., Viñas-Poch, F., & Pereira de Abreu, D. (2019). Violència entre pares, clima escolar e contextos de desenvolvimento: suas implicações no bem-estar. Ciência & Saúde Coletiva, 24(2), 509-522.
  • Alcantara, S.C., González-Carrasco, M., Montserrat, C., Viñas, F., Casas, F., & Abreu, D.P. (2017). Peer violence in the School Environment and Its Relationship with Subjective Well-Being and Perceived Social Support Among Children and Adolescents in Northeastern Brazil. Journal of Happiness Studies, 18, 5, 1507–1532.

tesis doctorals

• Títol:  Promoción de la infancia y adolescencia: Afrontamiento del estrés y bienestar subjetivo en preadolescentes escolarizados
  • Doctoranda: Desirée Pereira de Abreu
  • Direcció: Dr. Ferran Casas, Dra. Carme Montserrat i Dr. Ferran Viñas