Oficina de Salut Laboral

Consells per evitar la grip, la COVID-19 i els refredats

Mesures higièniques:

• Renteu-vos les mans amb freqüència. Rentar-se les mans és la mesura més eficaç per reduir la transmissió d’infeccions. Renteu-vos les mans sobretot després de tocar superfícies comunes, com ara baranes, manetes de portes, teclats i ratolins d'ordinador, telèfons, elements de subjecció en el transport públic i després d'esternudar i mocar-vos. Utilitza aigua i sabó (o solució alcohòlica del 70%).
  • Utilitzeu mocadors d’un sol ús en tossir o esternudar. Quan tossiu o esternudeu, tapeu-vos la boca i el nas amb un mocador d'un sol ús, i llenceu-lo a les escombraries. Si no teniu mocador, tossiu o esternudeu amb la cara interna del colze.
  • Poseu-vos la mascareta cobrint el nas i la boca. Utilitzeu-la si teniu símptomes compatibles amb una malaltia respiratòria, sigui grip o COVID-19.
  • Ventileu els espais tancats. Ventilar els espais tancats (classes, despatxos, zones comunes, etc.) per afavorir una renovació d'aire suficient, pot ajudar a prevenir les infeccions respiratòries.
  • Vacuneu-vos contra la grip i la COVID-19 si teniu 60 anys o més, patiu una malaltia crònica, esteu embarassades o sou professional de la salut.
  • Extremeu les precaucions si sou una persona vulnerable; una persona que conviu, té cura o treballa en contacte amb persones vulnerables i si sou un cas positiu de COVID-19 o grip.

Canal Salut https://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/consells-estacionals/hivern/preveniu-malalties-hivernals/