Escola Politècnica Superior

Presentació

La Politècnica

L’Escola Politècnica Superior (la Politècnica o EPS) és el centre docent de la Universitat de Girona on podràs formar-te en diversos àmbits de l’Enginyeria i de l’Arquitectura. Aquests són estudis d’èxit, amb taxes d’ocupació de recent titulats d’un 96% i amb les taxes més altes de mobilitat i d’ocupació en càrrecs de gestió. A la Politècnica tindràs la possibilitat de realitzar estades a l’entorn laboral en empreses del sector i estades internacionals a universitats de prestigi. I és que l’EPS està fortament vinculada amb la indústria a través del seu Patronat format per més de 100 empreses i institucions i té més de 90 convenis signats amb universitats d’arreu del món.

L’Escola disposa de 38.000 m2 d’instal·lacions acadèmiques, amb 33 aules de teoria, 37 laboratoris i 10 aules informàtiques. El col·lectiu EPS està format per més de 2100 alumnes, 300 professors i 180 personal d’administració i serveis (PAS). Professors i PAS que estan al servei de la nostra societat per oferir estudis de qualitat de grau, màster i doctorat. I és que tenim més de 40 anys d’experiència no només formant sinó també inspirant els futurs enginyers i arquitectes.

La direcció de la Politècnica et dóna la benvinguda a la seva web, aquí trobaràs tota la informació que necessites sobre la nostra activitat acadèmica, docent, de recerca i de transferència tecnològica.

Ben cordialment,

M. Àngels Pèlach Serra

Directora de l’EPS

L'Escola Politècnica Superior (EPS) és un centre docent creat el 1992 amb la reestructuració universitària a Catalunya i la conseqüent creació de la Universitat de Girona.

El 1968 es crea l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Agrícola, la qual queda integrada a la Universitat Politècnica de Catalunya el 10 de maig de 1972. No és fins el 1973 que s’obté l’ordre d’endegament, i finalment s’inicien les activitats el 15 de gener de 1974. Fa, doncs, més de 40 anys que l’EPS és present a les comarques gironines, primer com centre depenent de la UPC i a partir del 1992, com a centre de la UdG. Al llarg d'aquesta evolució, l'EPS ha estat el centre docent universitari en el que s'han impartit els estudis universitaris tecnològics, fet que s'ha projectat en una important imbricació de l'Escola amb el seu entorn i en particular amb els sectors industrial, agrícola i de serveis de les nostres contrades.

Actualment l’Escola està ubicada al campus Montilivi, i consta dels edificis P-I (inaugurat oficialment el 1985), P-II, P-III i P-IV. És un dels centres més grans de la UdG amb més de 40 anys d'història resumida al llibre commemoratiu que s'edità.