Departament de Geografia

Activitats a Instituts d'Educació Secundària (IES)

Activitats programades per al curs 2017-18

Conferència als centres de secundària sobre els estudis de Geografia

D’ençà el curs 2009-2010, s’imparteix a la UdG el Grau en Geografia, Ordenació del Territori i Gestió del Medi Ambient.

Es tracta d’un Grau únic a Espanya, en el sentit que s’especialitza en l’ordenació del territori i la gestió ambiental i que contempla una vessant aplicada que es tradueix en pràcticums des de segon curs i en un treball final de carrera. També hi són obligatòries les pràctiques externes en empreses o institucions.

Podeu veure el contingut del pla d’estudis en aquest enllaç .

Us oferim la possibilitat de venir al vostre institut a explicar-vos els nous estudis de Grau i també en quins temes desenvolupem la nostra recerca els professors i investigadors del Departament de Geografia de la UdG.

Aquesta activitat, que va dirigida a alumnes de Batxillerat i tercer i quart d’ESO, es farà a les aules del vostre centre en l’horari que estimeu més oportú al llarg dels mesos de desembre, gener, febrer, març i abril. Caldrà demanar aquesta activitat amb anterioritat al 30 de novembre de cada curs acadèmic.

Un/a  professor/a del Departament de Geografia vindrà al vostre centre a desenvolupar un dels temes que se citen a continuació, i que formen part del temari habitual de l’assignatura de Geografia a Secundària.

Temes proposats:

• Organització politico-administrativa de Catalunya i Espanya.
  • Principals desequilibris mediambientals del món actual.
  • Característiques dels principals paisatges de Catalunya.
  • La ciutat: origen i funcions. Les xarxes urbanes: un món de ciutats.
  • Biodiversitat i espais protegits en un context de crisi ambiental. Catalunya en el context internacional.
  • Quin ús tenen els drons en la cartografia de precisió?

Altrament:

Dins el programa d’ajuts Botet i Sisó per a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat el Departament de Geografia de la Universitat de Girona assignarà per a aquells treballs afins a la Geografia un tutor/a i donarà assessorament a l’estudiant de batxillerat per a la realització del seu treball de recerca de manera coordinada amb el/la professor/a tutor/a del Centre de Secundària.