Voluntariat

Personal Sènior Voluntari

Seguim aportant expertesa i coneixement a la UdG

El Programa Personal Sènior Voluntari té la finalitat de mantenir la relació entre les persones que han format part del personal docent i investigador (PDI) i del personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis (PTGAS) de la UdG i que manifesten la seva voluntat de continuar vinculades a la UdG per aportar la seva expertesa i capacitats, i per seguir el seu creixement personal.

Qui pot accedir al programa?

Persones jubilades PDI i PTGAS.

Quina durada té?

Quatre anys.

Quines activitats pots portar a terme amb el programa?

• Activitats de mentoria (de persona a persona)
  • Activitats d'assessorament (al servei, al departament, a l’institut de recerca, en el grup de recerca, etc.)
  • Activitats que enforteixen el compromís social i solidari a la UdG
  • Activitats de difusió i divulgació de l’activitat a la UdG
  • Impartir una conferencia o un seminari
  • Formar part de l’equip de treball d’un projecte (però no de l’equip d’investigació d’un projecte)
  • Formar part, com a col·laborador, en un grup de recerca UdG, en el cas de PDI en la figura de “professorat honorífic”
  • Dirigir tesis doctorals (en el cas de PDI doctor), però caldrà de tenir un tutor (per la part administrativa) que sigui un PDI actiu a la UdG

Al formar part d’aquest programa, s’espera una dedicació de no més d’unes poques hores setmanals.

D’altra banda, heu de tenir clar que no es podran dirigir activitats acadèmiques o de gestió universitària, fer classes com a professorat responsable, fer experiments en un laboratori, o ocupar un lloc físic de treball a la UdG.

De quins drets disposes?

• Disposar d'una acreditació com a Personal Sènior Voluntari.
  • Adscripció al CASFU.
  • Accés al servei de les Biblioteques UdG.
  • Accés al Servei d'Esports.
  • Correu UdG.
  • Accés a recursos electrònics.
  • Accés a activitats UdG.
  • Accés als espais físics UdG.

1. Presentar una sol·licitud a través del registre electrònic, que inclourà:

• Breu motivació d'interès
  • Descripció de les activitats en què vol participar
  • Un informe favorable de la persona o persones responsables de la unitat on es realitza l'activitat

2. La sol·licitud es traslladarà a la Comissió de Comunitat Universitària del Consell Social de la UdG. La Comissió es reunirà els mesos de març, maig, setembre i novembre per valorar i aprovar les sol·licituds.

3. El rector o rectora resoldrà la inclusió de les persones admeses.

Per renovar la continuïtat del programa, s'ha de repetir el procediment.

• Biblioteca UdG
    • Consulta a sala del fons bibliogràfic de lliure accés
    • Préstec de documents en les mateixes condicions del PAS i PDI en actiu*
    • Accés a la Biblioteca Digital des dels ordinadors de la Biblioteca
    • Servei d’obtenció de documents d’altres institucions (sotmès a tarifes)
    • Servei d’impressió i reprografia
    • Assessorament personalitzat sobre l’ús dels recursos i serveis
    • Reserva d'espais de treball individual

*Queden exclosos d’aquest préstec els documents que formen part de la bibliografia recomanada.

• CASFU (Consell d'Amics Seguim fent UdG):
    • Assistir i participar, de manera gratuïta, en qualsevol de les activitats organitzades: cursos formatius, conferències, visites culturals i/o científiques, activitats esportives, etc.
    • Les persones que formin part del programa de personal sènior voluntari seran donades d’alta automàticament al CASFU.

La informació de les diferents activitats està disponible al web del CASFU.

• Servei d’Esports:
    • Fer-se soci del Servei d’Esports a preu de comunitat universitària.
    •  Si no es fa soci, accedir a les instal·lacions i activitats a preu de comunitat universitària.