Investiga > MITECO - Convocatòria 2024 de projectes de la Xarxa de Parcs Nacionals

Investiga

MITECO - Convocatòria 2024 de projectes de la Xarxa de Parcs Nacionals

Aquesta convocatòria busca promoure un millor coneixement científic sobre la conservació i protecció ambientals del conjunt de parcs nacionals integrants de la XPN. El termini UdG finalitza el 2 de maig.

Aquest programa de recerca pretén promoure la investigació de qualitat a la Xarxa de Parcs Nacionals sobre aspectes relacionats amb la biologia de les espècies presents als parcs nacionals, amb la conservació i els mecanismes d'adaptació al canvi global, amb els sistemes naturals de la Xarxa i amb el context social i cultural que els afecta, contribuint així, de manera eficaç, a millorar el coneixement sobre els parcs nacionals i la fonamentació, amb base científica, de les actuacions de conservació als parcs nacionals espanyols.

Els projectes han d'estar orientats a l'adquisició de nous coneixements científics aplicables als principis que orienten la naturalesa i funció dels parcs nacionals en el marc de les línies prioritàries incloses en el Programa d'Investigació de la Xarxa de Parcs Nacionals. La subvenció per projecte no podrà ser superior a 175.000€. El pressupost global és d'1.484.460,93€.

Requisits dels projectes

1. Han de referir-se a un o diversos dels parcs nacionals de la Xarxa de Parcs Nacionals
    2. Han d'anar dirigits a la generació de nou coneixement aplicable al conjunt de la Xarxa de Parcs Nacionals
    3. Han de donar resposta a una o diverses de les línies prioritàries que s'estableixen a l'Annex 1 de la convocatòria
    4. Han de respectar els principis fonamentals establerts en la Declaració d'Helsinki
    5. Si impliquen la utilització d'agents biològics o d'organismes modificats genèticament hauran d'atenir-se a la normativa vigent
    6. Tindran una durada de 3 anys, ampliables un màxim d'1 any per motius de gestió justificats
    7. Podran ser unidisciplinars o multidisciplinars; individuals o coordinats (constituïts per dos o més subprojectes)

Les despeses subvencionables són:

• despeses de personal
    • despeses d’adquisició i lloguer de petit equipament (inventariable)
    • material fungible
    • viatges i dietes,
    • altres despeses (utilització de grans instal·lacions de suport a la recerca, anàlisi, actualització de sistemes d'anàlisi de dades, taxes de publicació d’articles...)

Sol·licituds

El termini de sol·licituds finalitza el 6 de maig a les 14.00 h, però com que des de l'OITT haurem de revisar les propostes i gestionar-ne el registre definitiu, establim que el termini intern finalitza el 2 de maig, a les 9.00 h.

Enllaços

Si teniu interès a sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible (Jordi Tubert- recercaoitt@udg.edu)