Investiga > GENCAT - Casa a Perpinyà – Subvencions pluriennals Eurodistricte

Investiga

GENCAT - Casa a Perpinyà – Subvencions pluriennals Eurodistricte

L'objecte d'aquestes bases és regular el procediment per a la concessió de la línia de subvencions pluriennals Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai Català Transfronterer. El termini intern finalitza el proper divendres 17 de maig a les 9 hores.

Les actuacions subvencionables seran microprojectes transfronterers de cooperació desenvolupats al territori de l'Espai Català Transfronterer, que no tenen les capacitats per recaptar els recursos públics habituals destinats a l'àmbit transfronterer, tot posant en relleu la transcendència de determinades accions estratègiques i estructurants que vertebren l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer.

Aquests microprojectes han de situar-se al territori de l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer (comarques de la demarcació de Girona i Departament dels Pirineus Orientals) i adequar-se a una de les temàtiques següents:

Desenvolupament socioeconòmic.

• Educació.
  • Turisme
  • Esports
  • Joventut
  • Medi ambient.
  • Acció social.
  • Igualtat i gènere.

El període d’execució dels ajuts finalitzarà com a màxim el 30 de juny de 2025.

Persones o entitats beneficiàries

Poden ser beneficiàries de les subvencions les associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre, les administracions locals i els seus ens o organismes dependents i les universitats públiques amb presència al territori de l'Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer, les comarques de la demarcació de Girona.

Import a finançar

La dotació màxima de les subvencions Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l'Espai Català Transfronterer corresponents a aquesta convocatòria és de 80.000,00 euros distribuïts de la manera següent: per a l'any 2024, la dotació és de 64.000,00 euros, que corresponen al 80 % de la dotació total, i per a l'any 2025, la dotació és de 16.000,00 euros, que corresponen al 20 % de la dotació total.

Per cada projecte, l'import de la subvenció no podrà superar els 10.000 euros.

L'import de l'ajut és com a màxim el 80 % de la despesa total.

Documentació

El formulari de sol·licitud haurà d’anar acompanyat de:

Memòria explicativa i detallada de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, on s'indicaran els punts següents:

• La temàtica i la localització del projecte.
  • El nom i l'activitat dels socis i sòcies ubicats a l'altre costat de la frontera.
  • Els objectius del projecte (reptes, fites) i els diversos impactes que en deriven sobre el territori i/o sobre la ciutadania.
  • El caràcter transfronterer del projecte.
  • Cronograma de les actuacions i fases que conformen l'activitat, amb indicació concreta de la data d'inici i finalització de l'activitat.

Pressupost detallat de despeses i d'ingressos i fonts de finançament del projecte, amb indicació, de la quantia de la subvenció que se sol·licita.

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dimecres 22 d’abril. El termini intern UdG finalitza el divendres 17 de maig a les 9 hores.

Enllaços

Si teniu intenció en sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb recercaoitt@udg.edu o per Teams (a l'atenció de Jordi Tubert).