Investiga > 6a Edició del Programa iFest: competició de reptes de Catalunya en innovació i emprenedoria

Investiga

L'iFest és un programa de la Generalitat de Catalunya adreçat a persones d'entre 15 i 30 anys, amb l'objectiu de promoure el talent i fomentar la creació de solucions per a la societat que provinguin de la ciència, la tecnologia i la disrupció.

El programa compta amb el suport de les universitats catalanes, organitzacions i empreses com la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), la Fundació Mobile World Capital, l'Hospital Vall d'Hebron, l'Hospital Sant Joan de Déu, el Sónar, el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Unilever (Frigo) i, Transports Metropolitans de Barcelona.

Beneficiaris: Equips de 2-3 membres en categories Júnior (15-18 anys), i Sènior (18-30 anys), que resolguin algún dels reptes presentats.

NOMÉS els participants de la categoria Sènior poden presentar i defensar la solució d'un repte propi.

Quins són els reptes?

1) Com podem crear un gelat saludable que alhora incideixi en la lluita contra el malbaratament alimentari? (Unilever-Frigo)

2) Com aconseguim que els joves consumeixin ciència en el seu temps de lleure mitjançant l'ús de noves tecnologies i dispositius punters que la facin més atractiva? (FCRI)

3) Com es pot reduir l'impacte del canvi climàtic a través de la tecnologia? (Fundació Mobile World Capital)

4) Quines estratègies innovadores tenim per a prevenir els trastorns alimentaris en publicació infantil i juvenil? (Hospital Sant Joan de Déu)

5) Com podem millorar el sistema de transport per als assistents a festivals urbans, reduint les emissions de carboni i alleujant la congestió a les ciutats? (Sónar)

6) Com evitem la propagació de malalties de transmissió sexual (MTS) entre adolescents? (Hospital Vall d'Hebron)

7) Què podem fer per afavorir el consum local i de proximitat dels aliments? (Generalitat de Catalunya)

8) Com podem preveure les avaries dels autobusos a través de l'estudi de la big data que generen? (Transports Metropolitans de Barcelona)

- Repte lliure (només Sènior): INFORMACIÓ

Què s'ha de presentar a la sol·licitud?

• Nom i descripció del projecte (en català, castellà i anglès)
  • Vídeo curt (màxim 3 minuts) que presenti el projecte que dóna solució al repte

Les persones guanyadores obtindran accés a un programa de preacceleració a Barcelona (Júnior) o Portugal (Sènior).

Més informació: iFest Challenge Competition

Data límit d'inscripció: 21/03/2024, a les 15h.

Suport en la inscripció: valoritzacio@udg.edu