Investiga > La Recerca en la UdG > Líneas de investigación > Detalle
Ir al contenido (clic en Intro)
UdG Hombre UdG Hombre

Investiga

Línia de recerca: Anàlisi de la qualitat espermàtica

L'anàlisi objectiva de la qualitat espermàtica dels ejaculats, de la fracció rica o de les dosis seminals refrigerades o criopreservades és un element clau per garantir la fertilitat i la prolificitat dels mascles reproductors. Els principals paràmetres que configuren la qualitat espermàtica són, principalment: la concentració espermàtica, la morfologia espermàtica, la motilitat espermàtica, la viabilitat espermàtica, la integritat de les membranes cel·lulars, la fragmentació de DNA i la capacitació espermàtica. Per valorar la concentració espermàtica disposem d'aparells de mesura equivalents als espectrofotòmetres que avaluen objectivament el nombre d'espermatozoides per mil·lilitre a partir de la densitat òptica de la mostra. Per determinar la concentració, la morfologia i la motilitat espermàtiques emprem sistemes computeritzats que ens permeten establir, objectivament, el nombre d'espermatozoides per mil·lilitre, el nombre i percentatge d'espermatozoides madurs, immadurs i aberrants, i les diverses modalitats de moviment dels espermatozoides (motilitat progressiva ràpida, progressiva lenta, circular, rotatòria, etc.). Per determinar la viabilitat espermàtica, la integritat de les membranes plasmàtica, nuclear, acrosomal i mitocondrial, la fragmentació del DNA, la capacitació espermàtica etc. utilitzem marcadors fluorescents específics, i aconseguim valoracions específiques de tots aquest paràmetres mesurant la quantitat i tipus de fluorescència emesa per citometria de flux.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom
2407 Biologia cel•lular
3104 Producció Animal
3109 Ciències Veterinàries (vegeu 2401)

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.