Instituts > Investigadors de l’ILCC participen en el XVIII Col·loqui de l’AILLC a la Universitat de Bucarest

Institut de Llengua i Cultura Catalanes

L’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes (AILLC) organitza el XVIII Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. El Col·loqui tindrà lloc durant la setmana del 2 al 6 de juliol a la Universitat de Bucarest (Romania). Nou investigadors de la Universitat de Girona hi presentaran les seves comunicacions sobre llengua i literatura catalanes.

Durant la primera setmana de juliol, els investigadors participants de la Universitat de Girona i l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes presentaran les seves comunicacions:

• Sara Mortreux Soley: Personatges i escenaris de la tradició veterotestamentària en la poesia de Francesc Fontanella
  • Anna Garcia Busquets: El gènere de la genethlíacon a la Catalunya moderna. Dos poemes de Francesc Fontanella
  • Pep Valsalobre: L’estètica emocional de la transformació: revisitació barroca de la faula d’Apol·lo i Dafne
  • Marc Sogues Marco: Francesc Fontanella i la poesia hispànica postgongorina
  • Lauga Gallegos Amber: La tradició manuscrita de la narrativa en vers occitanocatalana
  • Annabel Gràcia: Procediments d’estudi en el tractament dels sentiments vinculats a una mateixa llengua a banda i banda de la frontera administrativa. L’italià i el català, dos casos paradigmàtics
  • Albert Rossich: El català entre les llengües romàniques segons François Raynouard
  • Laia Danés Sanz: La petjada dels trobadors en la narrativa catalana del segle XIV: les noves rimades del Cançoner Aguiló
  • Ferran Rodríguez Palet: La metafísica de la novel·la de Mercè Rodoreda.

Enguany, els quatre temes del Col·loqui, aprovats el 2016 per la Junta de Govern de l’AILLC, són:

1. El català entre les llengües romàniques. Intercanvi, estudi i comparatística entre el català, el romanès i altres llengües romàniques
  2. Clàssics de la literatura universal a la literatura catalana. L’accés i la recepció
  3. Els traductors del català i al català com a prescriptors. El paper del traductor entre l’escriptor i l’editor
  4. Didàctica del català com a llengua estrangera i noves tecnologies. La presència de les noves tecnologies a l’ensenyament és un fet. Quins són els avantatges i els inconvenients del seu ús?

L’AILLC, fundada el 1973, té com a finalitat aplegar les persones de tot arreu interessades per la filologia catalana i fomentar els estudis de llengua i literatura catalanes. L’Associació organitza un Col·loqui cada tres anys per a debatre temes científics de l’especialitat. Per a més informació, accedir al web de l’Associació i al web del Col·loqui d’aquest any.