Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
UdG 30 anys
Tancar

Càtedra d’Estudis del Suro

Centre de documentació Ramir Medir

El Centre de Documentació Ramir Medir, localitzat a la seu del Museu del Suro de Catalunya a Palafrugell, conserva i difon el patrimoni documental de la indústria i de la civilització surera amb la finalitat d’oferir-lo als investigadors i estudiants, i fomentar la recerca d’estudis surers. Està  integrat per diversos fons d’institucions i  associacions sureres, com la delegació del Sindicato Nacional de Madera y Corcho i els fons de les patronals sureres. Inclou també diversos arxius d’empreses sureres, com la gegantina Manufacturas del Corcho S.A.,  i d’empreses de subministrament i reparació de maquinària. També conserva una biblioteca especialitzada en el suro, una hemeroteca amb les principals publicacions nacionals i internacionals sureres i un fons d’imatges.

El Centre de documentació porta el nom de Ramir Medir, historiador del suro, polític i secretari de la patronal i de diverses organitzacions sureres.

Més informació

Escull quins tipus de galetes acceptes que el web de la Universitat de Girona pugui guardar en el teu navegador.

Les imprescindibles per facilitar la vostra connexió. No hi ha opció d'inhabilitar-les, atès que són les necessàries pel funcionament del lloc web.

Permeten recordar les vostres opcions (per exemple llengua o regió des de la qual accediu), per tal de proporcionar-vos serveis avançats.

Per a oferir continguts publicitaris relacionats amb els interessos de l'usuari, bé directament, bé per mitjà de tercers (“adservers”). Cal activar-les si vols veure els vídeos de Youtube incrustats en el web de la Universitat de Girona.