Càtedra Climent Guitart: Orientació, innovació i competitivitat al turisme de costa

Àmbits d'actuació

La Càtedra pretén esdevenir un impuls a l’estudi, projecció pública i difusió de l’activitat turística i la seva història. Aquest impuls ha de ser multidisciplinari i les àrees de coneixement que la Càtedra vol difondre són: l’economia, l’empresa, la geografia, la cultura, societat, el patrimoni natural i cultural.

Les actuacions de la Càtedra es centraran en quatre àmbits:

Organització de conferències, jornades, seminaris i congressos

Anualment es realitzaran activitats de difusió del coneixement d’aspectes relacionats amb l’activitat econòmica i empresarial vinculada al sector turístic de la costa catalana, i la gironina en especial. La Càtedra es compromet a fer arribar el coneixement a la ciutadania.

Creació d’aliances a nivell nacional i internacional per impulsar una Xarxa R+D+I Turística

L’activitat del primer any de la Càtedra es centrarà en teixir les aliances a nivell nacional, per anar conformant un grup d’investigadors de diferents àmbits territorials amb línies d’estudi compartides. El segon any, es cercaran les aliances a nivell europeu per enfortir la xarxa amb experiències i investigadors de reconegut prestigi. L’objectiu per al tercer any de la Càtedra serà l’organització d’un Simposi internacional on es reculli el coneixement d’aquesta xarxa en recerca, desenvolupament i innovació turística.

Promoció de la recerca al territori

La Càtedra promourà la recerca de joves investigadors a través de la creació de premis a la recerca sobre l’activitat turística a la costa. Es premiarà la recerca als estudiants de secundària (Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior) i als estudiants de graus i màsters universitaris. S’estudiarà la possibilitat de fer efectiva la convocatòria d’una beca per a la recerca sobre temes d’interès per al sector.

Comunicació

La creació d’una plana web, participació a xarxes socials, creació d’una col·lecció de publicacions i, en general, vetllar per la imatge corporativa de la Càtedra seran algunes de les actuacions més transversals a totes les activitats que es realitzin a la Càtedra.