UdG Ocupació > Repte 2: La proposta de valor

Orientació professional

Repte 2: La proposta de valor

En aquest segon repte, volem fer-te reflexionar sobre el teu producte o servei. Per tal de poder ser un emprenedor d’èxit, és a dir, crear la teva empresa i ser capaç de genera ingressos, has de vendre el producte o servei que estàs creant. Per això, has de solucionar un problema important del teu client, i aquest alhora ha de ser freqüent en la seva vida.

Abans de continuar amb el desenvolupament del teu producte, és important que et facis les següents preguntes:

1. Quin producte o servei estàs creant?

2. Quin servei presta?

3. Quins problema resols?

4. Quin benefici aporta el producte o servei al teu client?

5. La teva proposta de valor soluciona el problema del teu client?

6. El problema que vols resoldre, és un problema important?

7. Amb quina freqüència es presenta aquest problema?

Cal que reflexionis, i siguis capaç de donar resposta a les següents preguntes:

• Quins beneficis estàs creant quan el teu client compra el teu producte? Quins customer gains està obtenint?

• Té més qualitat que els productes que ofereix la competència?

• El benefici que crea és substancial?

• Amb la teva solució, es redueix la freqüència amb la que es presenta el problema? En cas que sí, ho pots quantificar?

• Quins problemes elimines?

• Baixes la frustració

• Redueixes molèsties

• Millora l’estatus social del teu client

• Elimines riscos

• Redueixes despeses

• Millores solucions anteriors

• Fas que el client estalviï temps

• Fa que la persona es senti millor? Fa que la persona es vegi més bé?

• El teu producte té més qualitat, té més bon disseny

• Ofereix més serveis

• Dona més felicitat, és més divertit

• Redueix la corba d’aprenentatge