“Democracia, política y educación: el 1 de octubre [2017] en la escuela”
Ir al contenido (click en Intro)
Identificación

Grup de Recerca en Polítiques, Programes i Serveis Educatius i Socioculturals

“Democràcia, política i educació: l’1 d’octubre a l’escola”

El proper 8 d’octubre de 2018, a les 17h30, a la Sala d'actes de la Facultat d’Educació i Psicologia es durà a terme una jornada per reflexionar sobre la relació entre pedagogia i política, món i escola.

Arran dels esdeveniments de l’1 d’octubre de 2017 i dies posteriors, l’escola catalana, i els mestres en particular, han patit acusacions d’adoctrinament a les aules.

Entre els arguments utilitzats s’ha afirmat que la llengua castellana estava prohibida a l’escola; que les famílies portaven els seus fills a manifestacions independentistes; que els mestres utilitzaven llibres de text que tergiversaven el món i instruïen els seus alumnes en una determinada ideologia, concretament en contra d’Espanya.

La jornada “Democràcia, política i educació: l’1 d’octubre a l’escola” es celebrarà el 8 d’octubre de 2018 a 2/4 de 6 de la tarda, a l’Auditori de la Facultat d’Educació i Psicologia.

Aquesta jornada té un doble objectiu: dialogar desacomplexadament de les relacions entre política i educació, de la necessitat que tothom tingui la capacitat de comprendre el món en què viu i de participar-hi activament; i desmuntar les calúmnies malintencionades que s’han dit entorn de l’escola catalana i els mestres.

Amb aquesta jornada també es pretén mostrar suport al model d’escola, que hem anat construint al llarg de molts anys entre tots, i als professionals de l’ensenyament que el fan possible.

L’acte estarà estructurat al voltant de dues taules rodones: la primera sobre l’1 d’octubre i els dies posteriors a l’escola catalana i, la segona, sobre Educació i política a la llum del pensament pedagògic.

Hi participaran ponents com Jaume Carbonell, autor del llibre 'Leducació és política'; Joan Vergés, director de la Càtedra Ferrater i Mora; David Pujol, mestre i pedagog; Nerea Huertas, mestra; Anna Gómez, de la Universitat de Vic; i Jaume Martínez Bonafé, de la Universitat de València.

L’acte comptarà amb la presència de Quim Salvi, rector de la Universitat de Girona, de Montserrat Vilà, degana de la Facultat d’Educació i Psicologia i de Jordi Feu i Xavier Besalú, coordinadors de la Jornada.

Descarrega't el programa de la jornada