Un estudiante de la UdG colabora en un proyecto en Uganda para prevenir los brotes de malaria
Ir al contenido (clic en "Intro")
Identificación

Compromís Social

Un estudiant de la UdG col·labora en un projecte a Uganda per prevenir els brots de malària

L’estudiant de la UdG Raimon Ripoll ha passat un mes a Uganda dins d’un projecte finançat en el marc dels ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament 2019 que concedeix la Universitat de Girona.

En Raimon va participar en el projecte “Treball de camp a Oluko (Uganda) per tal de conèixer els factors locals associats als brots de malària i estudiar mesures per la seva prevenció”. Aquest projecte té l’objectiu de buscar possibles factors de risc associats a la alta incidència d’aquesta malaltia en aquest tipus de zones.

Per a obtenir la informació es van fer enquestes als pacients que eren tractats on se’ls preguntava quants cops havien tingut malària aquell any, si feien servir mètodes de prevenció i en quin estat estaven, quin coneixement de la malaltia tenien i si vivien prop d’aigües on poguessin viure el mosquit que transmet la malària. Amb això es buscava descobrir alguna possible relació entre els factors prèviament descrits i la incidència de la malaltia, per així portar a terme accions per reduir la seva incidència.

A més a més, durant la seva estada, en Raimon va col·laborar en la construcció d’un dipòsit per fer arribar l’aigua directament a l’escola del poble i també va ajudar en la construcció d’una casa per a refugiats del Sudan del Sud. Finalment, l’experiència que en Raimon va trobar més forta i intensa va ser quan va acompanyar a un grup d’estudiants refugiats a visitar les seves famílies al camp de refugiats de Bidi Bidi (Uganda), on va poder conèixer el dia a dia d’un camp de refugiats de 200.000 persones.