Càtedres de la UdG > XXIII Conferència Mundial de Promoció de la Salut de la IUHPE

Càtedra de Promoció de la Salut

XXIII Conferència Mundial de Promoció de la Salut de la IUHPE

Aquesta conferència té lloc del 7 a l'11 abril 2019 a Rotorua (Aotearoa Nueva Zelanda) i té com a lema WAIORA: Promoure la salut el planeta i el desenvolupament sostenible per a tots.

El Fòrum de Promoció de la Salut de Nova Zelanda, la Unió Internacional de Promoció de la Salut i d'Educació per a la Salut (UIPES) i els seus socis estan desitjant acollir aquest important esdeveniment mundial de salut pública a Rotorua (Nova Zelanda) a l'abril de 2019. la intenció és oferir una oportunitat sense precedents de vincular la contribució de la promoció de la salut a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i demostrar-ho i reconèixer la forma en què els ODS contribueixen a millorar la salut i el benestar .

Les conferències mundials de la UIPES congreguen persones dedicades a la promoció de la salut procedents de tot el món. Tant per als que assisteixen per primera vegada com per als veterans, aquestes trobades que se celebren cada tres anys defineixen "les últimes tendències" pel que fa a la pràctica, la investigació i la teoria de la promoció de la salut. Durant els últims 30 anys, la promoció de la salut inspirada per la Carta d'Ottawa ha desenvolupat una base de coneixements exhaustiva i rellevant i estratègies exitoses per abordar una àmplia gamma de determinants de la salut. Sobre la base del coneixement i l'experiència adquirits durant decennis d'acció, la 23a Conferència mundial de Promoció de la Salut de la UIPES convida a promotors de salut de tots els àmbits (investigadors, professionals i responsables de les decisions) i als seus socis de tots els sectors rellevants a que adoptin l'agenda de salut del planeta i analitzin a fons de quina manera la promoció de la salut contribueix a:

• Garantir l'equitat en salut durant tota la trajectòria vital en el si dels països i entre uns i altres, fent que cada membre de la societat mundial sigui un aprenent empoderat durant tota la seva vida
  • Fer que tots els hàbitats urbans i d'un altre tipus siguin inclusius, assegurances, resilients i sostenibles i propiciïn la salut i el benestar
    Dissenyar i implementar estratègies efectives i equitatives d'adaptació al canvi climàtic
  • Generar un govern efectiu, transparent i inclusiu a tots els nivells que promogui la pau, la justícia i el respecte pels drets humans

Més informació