Un trabajo de investigación dedicado a Vinyoli gana el premio EIDÉA
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre
Identificación

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

L'alumna Coral Prat, de l'Institut de Santa Coloma de Farners, és l'autora del treball de recerca Lettres à Vinyoli, tutoritzat per Carme Soler, el qual ha obtingut el tercer premi de la Modalitat Humanística i Social de la XVI edició del concurs EIDÉA. A aquest guardó, s'hi suma el premi de la categoría local del Concurs de Treballs d'Investigació de Santa Coloma de Farners.

Durant els anys 50 Vinyoli va mantenir una estreta relació amb Françoise Boadella, una dona francesa casada amb Francesc Boadella, i establerta a París. Aquesta relació va fer que mantinguessin contacte per carta d’una forma continuada, i en francès. Coral Prat afirma que va trobar "interessant descobrir la relació d’aquestes cartes amb la vida personal de l’escriptor dins de l’entorn sociocultural d’aquella època." A Lettres à Vinyoli, hi trobem un breu estudi i la transcripció i traducció d'aquesta correspondència, la qual permet descobrir una part de la vida del poeta, desconeguda fins ara, relacionada amb la creació d'El Callat i la influència de Françoise en Vinyoli com a poeta.

Podeu llegir tot el treball aquí.