UdG Ocupació > L'ambaixadora UNICAT UdG participa de la jornada formativa a les institucions europees a Brussel·les

Escola de competències

El 14 i 15 de febrer les persones ambaixadores UNICAT de les diferents universitats de Catalunya han viatjat a Brussel·les per participar a la jornada formativa a les institucions europees. L'ambaixadora UNICAT UdG, Queralt Oliveras, ens explica la seva experiència en aquest article.

A mitjan febrer els ambaixadors UNICAT de les diferents universitats de Catalunya vàrem assistir a la jornada formativa a les institucions europees a Brussel·les.

La presentació va ser a la Delegació del Govern de Catalunya davant de la UE a càrrec del Delegat Ignasi Centelles. Allà se’ns va explicar com des de la Delegació es defensen i promocionen els interessos de Catalunya i que de cara al 2023 s’està aprofundint en la millora democràtica, la transformació verda, digital i feminista, així com la promoció de la diversitat. La segona formació va ser proporcionada per EPSO (l’Oficina Europea de Selecció de Personal) on se’ns va explicar de primera mà com és fer pràctiques/treballar a les institucions europees i el procés de selecció de personal.

Després de la jornada formativa vàrem visitar una exposició a la Comissió Europea on s’exposava la història de la UE. Després se’ns va fer una visita guiada pel Parlament Europeu dirigida per un experimentat treballador. També vam poder visitar el consell de la UE on Ferran Tarradellas va proporcionar-nos una xerrada sobre la comunicació de la UE amb els seus ciutadans.

Finalment, vam poder conèixer treballadors que ens van explicar la seva experiència a les institucions, la funció del comitè europeu de les regions i del comitè econòmic i social europeu.

Gràcies a aquesta experiència i formació podem transmetre tot el coneixement adquirit a aquells estudiants que estiguin interessats a fer pràctiques o treballar a les institucions europees. A la Unió Europea hi ha lloc per a persones de tots els àmbits, per advocats, traductors, enginyers, científics, etc. Els joves som el futur d’Europa.

Queralt Oliveras
Ambaixadora UNICAT UdG