UdG Ocupació > 5 consells per a canviar de feina

Borsa de Treball

5 consells per a canviar de feina

Un canvi de treball ha de ser sempre efectuat de la forma més professional possible, garantint que la teva antiga empresa es quedi amb una bona impressió de tu. Per això, et donem una sèrie de consells per a fer una transició òptima i respectuosa:

1.

Comunica de manera correcta el teu canvi de treball. Quan ja hagis pres la decisió, hauràs d'informar els teus superiors i companys de l'equip en el qual treballes. Mai et vagis de cop i sense avisar.

2.

Mai critiquis a la teva empresa anterior ni a algun dels seus membres. Pensa que la vida dona moltes voltes i pot ser que aquell antic company al qual vas criticar es converteixi en el teu superior en el futur.

3.

Escriu un missatge de comiat. Pren-te un temps per a escriure unes línies als teus companys i a les persones externes amb les quals hagis treballat braç a braç durant la teva estada. Aquest petit gest et donarà punts com a persona i professional.

4.

Informa't sobre la teva nova empresa. Per a començar amb bon peu, informa't sobre la teva nova empresa: projectes passats i actuals, persones que treballen, filosofia, etc. D'aquesta manera, podràs causar una bona impressió en el teu primer dia.

5.

Fixa't objectius raonables per a les teves primeres setmanes. Un canvi d'ocupació implica aprendre nous conceptes i mètodes de treball, així que tingues paciència amb tu mateix.

I és que canviar de treball pot ser una decisió que generi inseguretat, però els avantatges de sortir de la zona de confort i trobar una nova ocupació que s'ajusti al teu perfil poden superar amb escreix els possibles inconvenients. No obstant això, si vols canviar de feina, és possible que necessitis adquirir nous coneixements o habilitats.

Si busques continuar creixent tant personal com professionalment, consulta el portal de Beques Santander, en el qual trobaràs centenars d'oportunitats per a formar-te de la mà d'institucions de prestigi internacional. Podràs accedir a capacitacions en tecnologia, idiomes, estudis, recerca, soft skills, pràctiques i lideratge femení, que t'ajudaran a millorar la teva ocupabilitat o reorientar la teva carrera professional.

Amb aquest propòsit d'ajudar al progrés de les persones, superar els desafiaments que presenta la quarta revolució industrial i créixer de manera inclusiva i sostenible, Banc Santander aposta per tres conceptes clau per a impulsar l'ocupabilitat: l'aprenentatge continu, el reciclatge professional i la capacitació addicional.

Font: Beques Santander