Universitat de Girona > El Claustre Universitari decideix l’abast i el procediment per a l’elaboració dels nous Estatuts

Universitat de Girona

En la sessió de 21 de març, el Claustre de la Universitat de Girona ha acordat l’abast i el procediment d’elaboració dels nous Estatuts de la Universitat de Girona.

La proposta d'acord, que ha presentat la vicerectora de Desplegament Estatutari i Normatiu, Susana Oromí, ha comptat amb 69 vots a favor, 1 en contra i 8 abstencions.

La Universitat de Girona es troba en un període de reflexió i de debat sobre com afrontar els nous reptes socials i l’impacte que aquests tenen en l’educació superior. En aquest context, la disposició transitòria primera de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, preveu que les universitats han d’aprovar uns nous estatuts.

Després d’una primera fase inicial en què el grup tècnic designat pel rector ha elaborat l’esborrany d’avantproposta de nous Estatuts UdG, comença l’etapa de participació en què tant els membres claustrals com tota la comunitat universitària analitzaran aquest text per arribar a una proposta de nous Estatuts de la UdG. El rector presentarà aquesta proposta a la Mesa del Claustre i serà a partir d’aquest moment que s’iniciarà la tramitació en el Claustre de la UdG en què els claustrals podran presentar esmenes a la proposta i es faran les votacions per aconseguir el text final.