Universitat de Girona > Investigadors de la UdG parlen de la representació del cos malalt en el cinema a París

Universitat de Girona

En el marc del col·loqui “La representation du cos malade dans le cinéma des premiers temps” que ha tingut lloc a la Fundació Pathé

La UdG, a través del Grup de Recerca en Orígens del Cinema (GROC), i la Fundació Pathé, amb el suport de la Filmoteca de Catalunya, han organitzat el col·loqui “La representation du cos malade dans le cinéma des premiers temps” que ha tingut lloc els dies 9 i 10 de febrer a París.

La introducció del Col·loqui ha anat a càrrec d’Àngel Quintana, que també ha fet una ponència sobre els motius visuals de la grip espanyola del 1918 i la seva relació amb els motius icònics de la CoVID 19. La professora Carme Pardo ha parlat de la relació entre els estudis de la histèria a finals del segle XIX amb la seva representació en el cinema dels origens, i Judith Vidiella s'ha centrat en la utilització de la hipnosi en les cures dins de la medecina militar de començament del segle XIX.

Organitzat a partir de l'11è Col·loqui Internacional de la UdG (novembre de 2023), el col·loqui s’ha dut a terme en el marc del projecte d'investigació Visiones del cuerpo enfermo en el cine y la fotografía: patologías físicas y psíquicas (PID2021-1255NB-I00) finançat pel Ministerio de Ciencia y Innovación.

El GROC es constitueix l’any 1998 i està coordinat pel professor Àngel Quintana. Neix a partir de la inauguració del Museu del Cinema de Girona, amb la finalitat de convertir-se en un centre d’atracció i de referència per la recerca i els estudis sobre el cinema dels orígens, tant a nivell nacional com internacional. Des de l'any 2011 ha gestinat 5 projectes I+D+1 finançats pel Ministeri de Ciència i Innovació i ha participat en dos projectes europeus.