Universitat de Girona > La UdG presenta el musical “Deixa’t estar de romanços!” d’Arnau Tordera

Universitat de Girona

La UdG presenta el musical “Deixa’t estar de romanços!” d’Arnau Tordera

En motiu del 25è aniversari del Cor de la UdG, la Universitat posa en escena el musical d’Arnau Tordera “Deixa’t estar de romanços!” que es va representar per primera vegada l’abril de 2023 a l’Atlàntida de Vic.

Del musical, que és el primer projecte conjunt del Cor i l’Aula de Teatre de la UdG i compta amb l’acompanyament de l’Orquestra de Girona, se’n faran dues funcions a l’Auditori de La Mercè els dies 29 de febrer i l’1 de març a les 19h. És la primera incursió en el teatre musical de les dues formacions universitàries.

“Deixa't estar de romanços!” és un musical de nova creació que l'Ajuntament de Vic va encarregar al compositor Arnau Tordera per estrenar-se a L'Atlàntida de Vic l'abril de 2023 en el marc de la quarta edició del projecte participatiu Fem un musical, que té com a objectiu oferir als estudiants de la ciutat la possibilitat de desenvolupar les seves capacitats artístiques al costat de professionals de rellevància nacional.

El Cor de la UdG, per commemorar els 25 anys de la formació i a iniciativa dels mateixos cantaires, ha volgut  fer els primers passos en el teatre musical i la posada en escena amb un projecte que pugui incorporar els antics components de la formació.

El director del Cor de la UdG, Martí Ferrer, responsable de la direcció musical, explica que quan va assistir a l’estrena d’aquesta obra a Vic, va tenir clar que era “el musical que necessitàvem” perquè és “d'autoria i temàtica catalana, adequat pel nivell musical dels nostres cantaires i amb una tema de fons amb el que connecten”.

“Ha anat tot molt rodat”, assegura Ferrer, el juny es va fer el càsting  per trobar els rols solistes, el setembre van començar els assajos de solistes i de cor, el novembre va començar el treball de posada en escena i coreografia i s’ha comptat al llarg d’aquest procés amb la complicitat de l’Atlàntida de Vic. Així mateix, el director del Cor posa l’accent en la “implicació entusiasta” de la directora de l’Aula de Teatre de la UdG, Meritxell Torras, responsable de la direcció d’escena. “Sense ella aquest musical no hagués estat possible”, assegura.

Les dues funcions, a l’Auditori de La Mercè, seran dies 29 de febrer i 1 de març a les set de la tarda.

Sinopsi:

Després de la recordada gesta que va suposar la mort del drac malvat, Sant Jordi i la princesa Cleodolinda han esdevingut reis de Mirmanda, la ciutat llegendària. Allò que a primera instància podria semblar una circumstància ideal amaga una realitat ben complexa i plena de clarobscurs. Cleodolinda està cansada de la vida que duu a la ciutat, no estima Sant Jordi i vol fugir a la recerca de la felicitat. Al mateix temps, Sant Jordi està sumit en una profunda depressió perquè es veu a ell mateix com un heroi en hores baixes que no tornarà a assolir l'èxit al camp de batalla. La situació s'agreujarà amb l'aparició sobtada de l'esperit del comte Arnau que arribarà a la ciutat creient que allà hi ha la seva desitjada Abadessa.

Repartiment:

Bieiris de Romans: Jordina Bigas

Cleodolinda: Júlia Xaudiera Surroca

Home dels Nassos: Ernest Escalas

Sant Jordi: Aleix Soler Pijuan

Vella Quaresma: Mei Shu Sánchez Roca

Comte Arnau: Mikel Sebastian Garaizar

Flordeneu: Gemma Teixidó Carolà / Anaïs Giral Serra

Patufet: Clara Blay Bisbal

Cupido: Victor Irisarri Iturgaiz

Dones d'aigua: Blanca Deprius Duixans, Marina Cruz Martín, Berta Plana Sabater, Aina Grau Obradors, Marta Pons Martí, Mar Saborit Rodríguez i Coral Coloma García

Minairons: Sara Lloret Martínez, Laura Ferrer i Bosch, Núria Rodríguez i Pont, Mireia Morelló Adzerias, Queralt Bonet Rossinyol i Marina Riera Cuart