Universitat de Girona > Investigadores de la UdG protagonitzen la campanya “Les nostres veïnes, les nostres científiques”

Universitat de Girona

L'Ajuntament de Girona i la Universitat de Girona s'han unit per commemorar el Dia de la Dona i la Nena a la Ciència amb una exposició al carrer que fa visibles les dones científiques de la ciutat i, també, un acte per a estudiants de secundària.

Cada 11 de febrer es commemora el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. Aquest any la Universitat de Girona i l’Ajuntament de Girona s’han unit per celebrar conjuntament aquesta diada amb una exposició al carrer titulada “Les nostres veïnes, les nostres científiques”. Investigadores de la UdG protagonitzen aquesta campanya que té per reivindicar el talent de les dones en el món de les STEAM.

Els carrers de Girona mostren, en banderoles i espais per a informació pública, imatges d’onze científiques que viuen a la ciutat i que es dediquen a fer recerca en àmbits com la química, la infermeria, la biologia, l’aigua, la història de l’art, el turisme, la medicina o les matemàtiques. Les investigadores Esther Barrabés Vera, Cristina Bosch Farré, Lluïsa Faxedas Brujats, Clàudia Fontàs Rigau, Núria Galí Espelt, Maria Carme Malagón Aguilera, Rosa Peracaula Miró, Andrea Riberas Sánchez, Yolanda Silva Blas i Laia Vicens i Serra són les protagonistes d’aquesta acció i s’hi han afegit voluntàriament per incrementar la visibilitat de les dones que es dediquen a la recerca i a fer avançar el coneixement. A la campanya també hi ha participat la investigadora de l’IDIBGI Ana Quiroga-Varela.

D’altra banda, l’Ajuntament i la UdG han organitzat la jornada “STEAM apostant pel futur" adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Formació Professional de Girona. L’acte ha tingut lloc el dia 6 de febrer al Centre Cultural La Mercè de Girona i ha inclòs dues xerrades: “Dones invisibilitzades a l’art” a càrrec de la investigadora del Departament d'Història i Història de l’Art de la UdG, Lluïsa Faxedas Brujats; i “Les cares més amagades de la Taula Periòdica”, a càrrec de la investigadora del Departament de Química de la UdG, delegada del rector per a la Promoció i la Divulgació i directora de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG, Sílvia Simon.

A més, la taula rodona “Estudis STEAM, més enllà d’una professió” ha servit per donar a conèixer les experiències i reptes de tres dones que es dediquen professionalment als àmbits tecnològic i científic. Les ponents han estat l’enginyera industrial Clàudia Carabellido, l’enginyera informàtica Núria Banús, i la cap dels Serveis Tècnics de Recerca de la UdG, Lluïsa Matas.