Universitat de Girona > La UdG acull una trobada d’investigadors que treballen en la millora de l’ocupabilitat dels joves

Universitat de Girona

En el marc del projecte Tr@ck-IN, una vintena d’investigadors de diverses universitats europees es reuneixen a la UdG els dies 25 i 26 de setembre.

Una vintena d’investigadors de diverses universitats europees es troben a la Universitat de Girona (UdG) els dies 25 i 26 de setembre en el marc del projecte Tr@ck-IN, que pretén oferir un model d’avaluació de l’efectivitat dels serveis públics d’ocupació que ajuden a millorar l’ocupabilitat dels joves d’entorns rurals, especialment d’entre 25 i 29 anys, que ni estudien ni treballen.

En el projecte “Tr@ck-IN: Public employment services tracking effectiveness in supporting rural NEETs”, finançat per Islàndia, Liechtenstein i Noruega a través dels fons per a l’ocupació juvenil (EEA and Norway Grants), hi participen set universitats europees dels cinc països amb la d’atur juvenil més alta d’Europa (Espanya, Portugal, Itàlia, Letònia i Lituània) juntament amb l'Organització Internacional del Treball.

Track-in pretén augmentar la capacitat d’avaluació dels efectes de les iniciatives d’ocupació per a joves que ni estudien ni treballen en zones rurals mitjançant l’avaluació d’impacte de programes que puguin ser replicats a nivell transnacional i promoure l’avaluació de l’impacte de les polítiques en la seva aplicació al territori.

En la trobada a la UdG, l’equip d’investigació liderat pel professor Òscar Prieto, ha plantejat els nous reptes i tecnologies digitals i l’ocupació juvenil i han compartit casos de bones pràctiques d’ocupació juvenil en entorns rurals que es duen a terme en els seus respectius països.