Universitat de Girona > El rànquing CyD destaca el paper de la UdG en els àmbits de Ciències de la Terra i Educació

Universitat de Girona

El sistema universitari espanyol (SUE) compta amb 50 universitats públiques i 41 privades. La Fundación CyD, constituïda el 2002, és una iniciativa del sector empresarial per avaluar la importància i el paper de les universitats en el desenvolupament econòmic i social del país. És per aquest motiu que, des del 2004, elabora anualment un informe i en presenta les conclusions.

Els resultats del Rànquing CYD, el rànquing d'universitats més complet, que presenta informació de 80 universitats (100% de representativitat de les públiques i 89% de les privades), 29 àmbits de coneixement i 3266 titulacions, permeten conèixer quines universitats públiques i privades són les més destacades, tant en el seu conjunt com per dimensions i àmbits de coneixement. A més, mostren en quins aspectes destaquen unes i altres.

En el darrer informe d’aquest rànquing, la Universitat de Girona (UdG) destaca en els seus ensenyaments de Ciències de la Terra – Geografia i Educació. Concretament, la UdG es posiciona en aquests àmbits entre les tres millors universitats estatals, siguin públiques o privades.

El Rànquing CYD també valora 36 indicadors institucionals que s'agrupen en cinc dimensions: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional. En aquesta edició del rànquing, la UdG sobresurt en aquest darrer indicador, al costat d’altres universitats com la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona o la Universidad del País Vasco, entre d’altres.

Més informació: https://www.fundacioncyd.org/universidades-publicas-y-universidades-privadas-analisis-de-resultados-del-ranking-cyd