Universitat de Girona > La jornada Biblioteca i Escola promou un espai per connectar els professionals del territori

Universitat de Girona

La segona edició de l’escola d’estiu Biblioteca i Escola impulsarà la col·laboració entre biblioteques públiques i les biblioteques escolars i promourà la competència digital. La Biblioteca Antònia Adroher i la UdG rebran 130 professionals que es formaran en competències digitals i compartiran recursos per dinamitzar les biblioteques escolars.

La segona edició de l'escola d'estiu Biblioteca i Escola tindrà lloc els dies 11 i 12 de juliol a la Biblioteca Antònia Adroher de la ciutat de Girona i la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (UdG) amb l’objectiu de crear un espai per connectar 130 professionals del territori en aquest àmbit. La iniciativa pretén impulsar la col·laboració entre les biblioteques públiques i les escolars, promoure la competència informacional i digital, aprofundir en temes d'interès comú, i oferir nous recursos per a l'organització i dinamització d'un espai fonamental per a l'educació: la biblioteca escolar.

Aquesta iniciativa respon a la necessitat de garantir una formació a les comarques gironines per a mestres, bibliotecaris, tècnics i assessors de lectura, investigadors i mediadors de lectura pel que fa a la gestió i organització de biblioteques escolars i la mediació de lectura. Per això, el programa de l’edició d’enguany ha augmentat l'oferta de tallers formatius.

Pel que fa a la col·laboració entre les biblioteques públiques i les escolars, les jornades comptaran amb una xerrada inaugural a càrrec de Teresa Manyà. La bibliotecària i experta en biblioteques escolars oferirà la conferència titulada "Biblioteca pública i biblioteca escolar: una relació amb futur?". Les jornades se centraran també en les competències informacionals i digitals a través de diferents tallers i la taula rodona "Estratègies i recursos digitals i tecnològics per a l'escola a través de la biblioteca escolar", amb la participació de Jordi Pérez i Montse Jiménez, moderada per Jaume Feliu.

L’escola d’estiu també proposarà activitats enfocades en el disseny d'espais de lectura i activitats literàries, l'anàlisi i l'ús de gèneres com el còmic o la poesia i la tria de llibres, entre d’altres. A més, com en la primera edició, es presentaran espais per conèixer recursos: el Consell Català del llibre Infantil i Juvenil, el grup Bibliomèdia i els projectes d'Erasmus+ de biblioteca escolar. Finalment, es presentaran experiències en biblioteques escolars a càrrec de mestres i s’establiran dinàmiques de reflexió i debat per mantenir viu l'esperit de transformació i innovació pedagògica.

Biblioteca i Escola està organitzada conjuntament entre el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Girona i la Universitat de Girona (UdG).