Comunicado de los rectores y la rectora de las universidades públicas catalanas
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Comunicat dels rectors i la rectora de les universitats públiques catalanes

Les universitats públiques catalanes manifesten el seu compromís amb la llibertat d'expressió, un dret fonamental de les societats democràtiques.

La fortalesa d’un estat democràtic es mesura per la seva capacitat per acceptar la crítica i la dissidència, àdhuc la més descarnada. La llibertat d’expressió és un dels drets fonamentals sense els quals la democràcia deixa de ser-ho per esdevenir un sistema en què ningú pot estar segur que no serà perseguit per les seves opinions i creences, siguin polítiques, religioses o de qualsevol altra naturalesa.

Malauradament, la llibertat d’expressió s’està veient seriosament amenaçada i no són pocs els casos de persones que han estat perseguides judicialment, i en ocasions condemnades, per les seves idees expressades a través de la creació artística, la literatura o la música.

Les universitats públiques catalanes reiterem, com hem fet sempre, l’ús del diàleg com a única via per canalitzar qualsevol reivindicació, rebutgem tota mena de violència i manifestem el nostre més ferm compromís amb la defensa dels drets fonamentals i, en aquests moments, especialment amb la llibertat d’expressió, i ens unim a les veus que reclamen que s’impulsin amb urgència les reformes legals que calguin per garantir l’exercici d’aquest i de la resta dels drets fonamentals en la seva màxima amplitud.