Universitat de Girona > Representació social de l'educació ambiental

Representació social de l'educació ambiental

Tesi doctoral de Luz Helena Horita Pérez: "Estudio de las Representaciones Sociales de la Educación Ambiental en estudiantes de la Univeresidad Intercultural de Chiapas". Direcció: Dra. Rosa María Medir Huerta. Didàctiques Específiques. Institut de Recerca Educativa

A través de l'anàlisi de les RS que circulen en el camp ambiental, les pràctiques socials són explicades des de les diferents concepcions de medi ambient que posseeixen les societats, així com des dels paradigmes epistemològics que les sustenten. Reconeixent la importància que els relats i la tradició oral tenen en les cultures originàries, es planteja la incorporació de l'anàlisi de relats per a l'Educació Ambiental (EA), com una estratègia d'indagació per a la identificació de les RS de l'EA.

Aquest treball de recerca ha tingut com a intenció principal l'estudi de les representacions socials de l'educació ambiental (RS-EA) que tenen estudiants de la Universitat Intercultural de Chiapas (UNICH). L'interès per realitzar aquest treball sorgeix de reconèixer la UNICH com un espai oportú per estudiar les RS d’allò que és ambiental en relació amb les matrius socioculturals de pertinença. Dins el grup d'estudi, el 50.3% dels joves universitaris provenen d'alguna de les tretze cultures originàries de Chiapas, ia causa de les condicions d'exclusió que les poblacions indígenes han patit, la majoria representen la primera generació de la família amb accés a estudis universitaris.

Lectura de la tesi: 19/05/2022, videoconferència