Investiga > INNOGET: Cerca de noves tecnologies per a l'emmagatzematge d'energia en condicions adverses

Investiga

El consell de recerca, desenvolupament i innovació de Qatar cerca noves tecnologies per a l'emmagatzematge d'energia en condicions adverses. Per donar suport a una millor gestió de les fluctuacions energètiques, l'empresa que regula el subministrament d'energia a Qatar anomenada KAHRAMAA vol desenvolupar sistemes eficients d'emmagatzematge d'energia d'última generació. A més, l'empresa ja ha pilotat amb èxit un sistema d'emmagatzematge de bateries d'1 MW i ara està buscant nous sistemes que ofereixin una major capacitat d'emmagatzematge.

L'electricitat a Qatar es genera utilitzant principalment centrals elèctriques de gas natural. En un esforç per preservar els recursos locals i reduir la petjada ambiental, KAHRAMAA està invertint en sistemes d'energia sostenibles i renovables. A més, està construint la primera estació solar Mega PV amb una capacitat de 800 MW que s'espera que finalitzi el 2023.

Les propostes haurien d'acomplir amb els següents requeriments:

• Ser capaç d'emmagatzemar energia d'almenys 10 MW, amb potencial d'escala fins a 250 MW.
  • Ser capaç d'emmagatzemar energia des de 2 fins a 12 hores.
  • Alliberar l'electricitat emmagatzemada en 100 ms o menys.
  • Ser compatible amb els sistemes de control central.
  • Funcionar amb temperatures superiors als 50 o C durant 4-5 mesos a l'any.
  • Funcionar amb una humitat relativa superior al 90%.
  • Respectar el medi ambient.

Aquest repte forma part del programa Qatar Open Innovation de QRDI. Qatar Open Innovation té fins a un milió de dòlars (1.000.000 $) per invertir en la proposta seleccionada.

Tots els termes financers i contractuals s'han de negociar entre els participants, QRDI i KAHRAMAA.

Els drets de propietat intel·lectual (si n'hi ha) es discutiran i acordaran durant la fase d'avaluació i després de la selecció de propostes.

Termini de presentació i avaluació de propostes:

• El procés d'avaluació es durà a terme des de l'abril de 2022 fins al juliol de 2022.
  • La proposta de solució ha de ser econòmicament viable i s'avaluarà tant des d'una perspectiva tècnica com econòmica.
  • Després de la revisió, els candidats seleccionats seran convidats a una reunió virtual amb experts interns de QRDI i KAHRAMAA per perfilar les seves propostes escrites.
  • Tots els participants han de reconèixer i consentir que QRDI i KAHRAMAA poden utilitzar les seves dades personals enviades amb finalitats de publicitat i màrqueting d'esdeveniments.
  • El repte Open Innovation està obert als participants, sigui individualment o com a organització. A més, Les organitzacions, sigui com a entitat empresarial o acadèmica, poden presentar més d'una proposta.
  • Aquest repte no està obert als empleats de QRDI i KAHRAMAA i membres de les seves famílies.
  • La participació en el repte és gratuïta.

El projecte de cooperació es desenvoluparà en dues fases:

Fase 1 – Prova de concepte / Implementació pilot / Adaptació (2022-2023)

Fase 2: acord de col·laboració per a instal·lacions a gran escala (en un termini de 2 anys)

Més Informació: Enllaç

Data límit d'inscripció: 21/04/2022

Suport en la gestió: valoritzacio@udg.edu