Investiga > UE: Vols preparar enquesta europea sobre situació actual en educació vocacional i professional?

Investiga

A la UE són escasses les evidències empíriques sobre professorat, estudiants i direccions de l'educació així com sobre formadors de l'empresa. Per tancar aquesta bretxa, l’actual licitació té com a objectiu la realització d’un estudi de viabilitat per a una enquesta a professors, direccions d'instituts, estudiants i formadors en relació a l'educació i formació professional inicial (IVET) al nivell 3 de l’ISCED.

L’actual licitació té com a objectiu la realització d’un estudi de viabilitat per a una enquesta a professorat, direccions d'insitituts, estudiants i formadors privats en educació vocacional i formació professional inicial (Initial vocational education and training, IVET) al nivell 3 de l’ISCED.

En l'actual situació sota les condicions derivades pel COVID 19, l'estudi de viabilitat té com a objectiu aportar noves evidències sobre els cinc àmbits següents per a direccions de centre, professorat i els formadors d'empresa:
(a) el seu paper evolutiu i els seus reptes;
(b) necessitats, qualificacions i accés a un desenvolupament professional continu de qualitat (CPD);
(c) progressió professional, benestar i satisfacció laboral;
(d) pedagogies i entorns d'aprenentatge basada en el centre i en el treball.

Com s’ha fet en enquestes anteriors, el treball de camp es realitzarà amb CAWI a les escoles per tal de recollir dades sobre professorat, direccions i estudiants. Pel que fa a formacions d'empresa, es preveu una prova de modalitat de sondeig per determinar si la CAWI o la CAPI és favorable.

S’investigarà més endavant com es pot implementar un concepte de mostreig que permeti estimar estadístiques de població vàlides per a les quatre poblacions d’interès.

Com a prova de concepte, els enfocaments desenvolupats de mostreig i treball de camp es posaran a prova amb una enquesta pilot en tres països seleccionats com a mínim. A partir dels resultats del pilot, l’estudi avaluarà la viabilitat i la practicabilitat d’aquest tipus d’enquesta, avaluarà la seva capacitat per tancar els buits d’informació i suggerirà possibilitats d’ampliar el concepte als països de la UE27, Islàndia i Noruega.

Principal Goals

1. Develop survey concept and questionnaires for a survey on teachers, principals, learners and in-company trainers in initial VET (ISCED level 3)
  2. Develop and adapt a survey application that allows to prepare and to conduct surveys with different modes (CAWI and CAPI)
  3. Provide a proof of concept, by implementing the concepts in a pilot survey for the four target groups using the survey application

Cedefop’s countries of preference are: Austria (AT), Croatia (HR), Denmark (DK), Greece (GR), Netherlands (NL) and Spain (ES) because they vary with respect to centralisation of VET systems, work-based learning schemes, cultural background and population size.

Professional capacity

• Project Leader (1 CV)
  • Senior expert on vocational education and training (at least 1 CV)
  • Senior expert on sampling methods (at least 1 CV)