Investiga > ANECA Garanteix la igualtat, la conciliació i la inclusió efectives a les avaluacions

Investiga

L'ANECA ha publicat una Resolució per la qual es fan públics els criteris per a garantir que la igualtat, la conciliació i la inclusió siguin efectives en les avaluacions del professorat universitari i del personal investigador.

En aquesta resolució l’ANECA avança en el camí de garantir que la igualtat, la conciliació i la inclusió siguin efectives en les avaluacions del professorat universitari i del personal investigador (programes d'acreditació i sexennis de recerca o transferència), en la línia de recents reformes de l'Estatut dels Treballadors i de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

En relació amb l'avaluació de mèrits, es manté la disminució d'exigències en la valoració de l'activitat docent en proporció a la durada dels permisos de maternitat o paternitat, les excedències per cura, violència de gènere o terrorista, i les baixes per llarga malaltia, així com l'ampliació, si és el cas i en la mateixa proporció, dels períodes d'avaluació de l'activitat investigadora i de transferència.

Amb la dispensa del requisit de mobilitat exigit per a l'acreditació a PTU, quan es justifiqui una discapacitat o una situació prolongada en el temps que hagi impedit la realització d'activitat docent, investigadora o de transferència en un centre diferent al que es va llegir la tesi doctoral, es recull el règim desenvolupat en el Procediment d'acreditació publicat al gener de 2024. Es concreta la situació prolongada en el temps, que ha de ser com a mínim de 2 anys (no continuats) en els 6 anteriors a la sol·licitud.

En relació amb la persona experta en la integració de l'anàlisi de gènere en les comissions ACADÈMIA (professorat funcionari), es concreten els criteris de selecció i les funcions que exercirà, en particular la identificació dels biaixos implícits de gènere dels qui integren les comissions, a l'efecte d'erradicar-los o, almenys, reduir-los.

Per facilitar la conciliació de la vida acadèmica i familiar en supòsits especialment problemàtics es contemplen dues causes específiques de renúncia a formar part de les comissions d'acreditació: la monoparentalitat amb un o més menors d'edat en custòdia i la cura de familiars de primer grau amb discapacitat greu o molt greu. També s'afegeix com a causa de renúncia tenir una discapacitat reconeguda superior al 33%.

Podeu llegir la notícia al complet a Notícies ANECA

Accedeix a la Resolució