Investiga > UE: HEU –135 nous projectes de recerca per a la sostenibilitat de la economia i de la societat

Investiga

La Unió Europea, mitjançant el programa Horizon Europe de la Comissió Europea, inverteix 897M€ en 135 nous projectes de recerca i innovació per contribuir als compromisos del Pacte Verd Europeu.

Els projectes han estat seleccionats entre 568 propostes presentades en set convocatòries obertes el 22 de desembre 2022 amb terminis durant la primavera 2023, del clúster 6 Food, bioeconomy, natural resources, agriculture and environment.

Concretament, els projectes finançats es centren sobre les següents prioritats:

• 32 projectes en Biodiversity and ecosystems services
  • 25 projectes en Fair, healthy and environmentally friendly food systems, from primary production to consumption
  • 23 projectes en Circular economy and bio-economy sectors
  • 14 projectes en Clean environment and zero pollution
  • 10 projectes en Land, ocean and water for climate Action
  • 7 projectes en Resilient, inclusive, healthy, and green rural, coastal and urban communities
  • 24 projectes en Innovative governance, environmental observations, and digital solutions in support of the Green Deal

Conèixer els projectes finançats i els consorcis guanyadors és rellevant de cares a plantejar futures propostes en àrees de recerca similars!

Font de la notícia