Investiga > UE: Marie Sklodowska Curie: 260M€ per a 1.249 contractes postdoctorals

Investiga

S’han publicat els resultats de la convocatòria 2023 d’ajuts a la incorporació de personal postdoctoral Marie Sklodowska-Curie del Programa Horizon Europe de la Comissió Europea.

De les 8.039 sol·licituds rebudes, 6.030 han passat el llindar mínim de 70/100 per poder optar a finançament. D’elles, es finançarà la incorporació de 1.249 contractes postdoctorals amb un perfil excel·lent, en centres de recerca, universitats, entitats publiques i privades, europeus i d’arreu del món. El rati d’èxit ha estat de 15,8%.

El 42% del total de contractes finançats són per a investigadores postdoctorals.

Sota la modalitat European Postdoctoral Fellowship s’han concedit 1.110 contractes amb un finançament de 221,4M€ i sota la modalitat Global Postdoctoral Fellowships 139 contractes finançats amb 39,07M€.

Per àrees, els projectes en ciències socials i humanitats han estat els més finançats (25.2%), seguits per ciències de la vida (21.7%), ciències de la informació i enginyeria (13.3%), química (14.4%), física (11.35%), medi ambient (10.2%), matemàtiques (2.15%) i ciències econòmiques (1.7%).

En funció del panell, les notes de tall han estat les següents:

• modalitat European: la nota més elevada ha estat en el panell de medi ambient amb un 95.2/100 i la més “baixa” en economia amb un 89,0/100.
  • modalitat Global: la nota més elevada també en el panell de medi ambient amb un 97.6/100 i la més baixa en física, amb 94.8/100.

1.737 sol·licituds han obtingut una nota igual o superior a 85/100. Degut a que no es van poder finançar per falta de pressupost, rebran de forma automàtica un Segell d’excel·lència. Els certificats es lliuraran a partir del mes d’abril 2024.

Hi ha un 1.034 projectes en llista d’espera, que podran ser contactats més endavant, en funció de la disponibilitat de pressupost.

La convocatòria 2024 s’obrirà el 10 l’abril 2024 amb el termini de presentació l’11 de setembre 2024. El pressupost estimat serà de 417,18M€. (notícia)

Notes de tall MSCA-PF 2023 (apartat “Call Updates”)

Font de la notícia

La UdG va presentar 14 propostes a la convocatòria MSCA-PF 2023 de les quals se n'han finançat dues (modalitat European), una sota el panell de ciències de la vida, i una en el panell de medi ambient amb notes de 97.2/100 i 97.6/100 respectivament. Destacar que les dues han rebut el finançament al primer intent. Felicitats a les dues guanyadores!