Investiga > Activitat en captació de finançament europeu i internacional per la RDI al 2023

Investiga

El 2023 s’ha aconseguit signar 9 convenis de subvenció per rebre finançament de diferents programes europeus i internacionals de R+D+I per a propostes presentades a convocatòries del 2022 i del 2023 amb participació de la Universitat de Girona. El finançament total ha estat de 3.105.287,21€ procedents de les següents fonts (programes):

Programes de finançament dels projectes concedits

La informació detallada dels projectes finançats es pot trobar al final del present document.

Programa Horitzó Europa

Horizon Europe (HE) és el programa marc de finançament de la recerca i innovació de la UE que s’orienta a la consecució de les prioritats polítiques de la UE, entre les que destaca el pacte verd per Europa (mitigar el canvi climàtic i aconseguir una economia més ecològica i sostenible), la digitalització i la recuperació de la situació de pandèmia viscuda (esdevenir societats més resilients i preparar-nos per futures crisis).

7 dels projectes finançats durant el 2023 rebran finançament de diferents convocatòries del programa Horitzó Europa:

• 6 projectes al Pilar I. Ciència Excel·lent:
    • European Research Council: 2 accions individuals, 1 Consolidator Grant (FASTEN – 101088032) i 1 Proof of Concept (GREENZYME – 101112805).
    • Marie Sklodowska Curie Actions: 2 accions individuals d’Incorporació de personal investigador postdoctoral excel·lent, Postdoctorals Fellowships (Full-Fission – 101106492; ICAT-PACHO – 101106196); 1 acció col·laborativa amb la UdG participant com a institució pel desenvolupament de programes de doctorat i contractació de personal investigador en formació Doctoral Network (C-NEWTRAL – 101119603); 1 acció amb la UdG com a institució participant pel desenvolupament de contractes postdoctorals COFUND (RAMON LLULL AIRA – 101126667)
  • 1 projecte al Pilar III: Pathfinder Open del Consell Europeu d’Innovació: (PROMETEUS - 101099093)

Programa LIFE

LIFE és el programa de la Unió Europea de suport a la protecció del medi ambient i al desenvolupament de projectes de mitigació i adaptació al canvi climàtic a tota la UE.

El 2023 s’ha rebut finançament per 1 projecte LIFE (projecte LIFE21-ENV-CZ-LIFE4ZOO - 101114509).

PRIMA 2022: Section 2 Multitopics

La iniciativa PRIMA és una iniciativa de la CE per a la coordinació dels programa de RDI dels governs regionals i nacionals de l’àrea Mediterrània per tal de mobilitzar els seus recursos i afrontar conjuntament reptes estratègics de manera més focalitzada, coherent i efectiva. En aquest cas s’aborden reptes com la manca d’aigua, l’agricultura i la seguretat alimentària. Per tant, són projectes a mig camí entre les convocatòries nacionals/regionals i les del Programa Marc de la UE (consorci europeu-finançament regional/nacional).

Un projecte concedit a la secció 2 del programa PRIMA (projecte PROMEDRICE).

Programa de Prerrogatives Socials i Línies de Competències Específiques (SOCPL)

El programa Prerrogatives socials i línies de competències específiques (SOCPL) té com a objectiu de contribuir a la promoció del diàleg social a nivell intersectorial i sectorial.

Un projecte concedit sota la convocatòria Millorant l’expertesa al camp de les relacions industrials (projecte BARTIME – 101126498).

Rol de la UdG en els projectes concedits al 2023

La UdG és sòcia en tots els consorcis dels projectes concedits durant el 2023, excepte en el cas dels projectes concedits a la Dra Sílvia Osuna Oliveras, de l’Institut de Quimica Computacional i Catàlisis (IQCC) de la UdG, que ha rebut 2 ajuts individuals de finançament de recerca a la frontera del coneixement per desenvolupar dos projectes:

• FASTEN (101088032), finançat sota la convocatòria ERC-Consolidator Grant, que pretén desenvolupar una aproximació computacional basada en tècniques de machine learning, simulacions de dinàmica molecular, mecànica quàntica i geometria computacional per al disseny ràpid d'enzims eficients per a aplicacions industrials. El projecte té un pressupost d’1.996.250,00€ i una durada de 60 mesos (de l’1/10/2023 al 30/09/2028).
  • GREENZYME (101112805), finançat per la convocatòria ERC-Proof of Concept, que pretén desenvolupar un nou protocol computacional per al disseny d’enzims, centrat en la reconstrucció de seqüències ancestrals i en les eines de correlació desenvolupades al projecte anterior de l'ERC, modalitat Starting Grant, NetMoDEzyme. El projecte té un pressupost de 150.000,00€ i una durada de 12 mesos (de l’1/5/2023 al 30/4/2024).

La UdG també ha rebut 2 ajuts individuals per a la Incorporació de personal investigador postdoctoral excel·lent, Postdoctorals Fellowships (Full-Fission - 101106492; ICAT-PACHO – 101106196).

Països participants en els ajuts concedits

A nivell europeu, les institucions participants en els consorcis amb participació de la Universitat de Girona que han aconseguit finançament durant el 2023 estan establerts a 18 països europeus i 2 països de la resta del món:

Propostes presentades en programes de finançament europeu i internacional de la RDI al 2023

Aquest any s’han presentat 96 propostes a convocatòries competitives per accedir a finançament europeu per projectes de recerca i innovació a la UdG: 1 ha estat concedida (la resta de projectes concedits aquest 2023 s’havien presentat a convocatòries que tancaven al 2022), 16 denegades i 79 resten a l’espera de l’avaluació pertinent.

Podeu llegir l'informe sencer al següent enllaç i el trobareu penjat, juntament amb els dels anys anteriors, a la Meva UdG (enllaç).