Investiga > ANECA – Consulta pública esborrany de criteris d’avaluació convocatòria 2023 sexenni investigació

Investiga

La direcció d'ANECA ha decidit, per primera vegada, fer una consulta pública sobre els criteris d'avaluació del sexenni de recerca, que s'aplicaran a la convocatòria 2023, per demanar aportacions del professorat universitari, del personal investigador, dels serveis de suport a la investigació i altres agents del sistema universitari i científic.

L'esborrany de criteris d'avaluació que se sotmet a consulta pública ha estat elaborat per la direcció d'ANECA, després de prendre en consideració les aportacions del ple i de les comissions d’assessorament i d’avaluació del professorat.

Podeu accedir a l’esborrany de criteris del sexenni de recerca 2023 aquí i comprovar els canvis incorporats revisant la Resolució de la convocatòria anterior, del 2022, disponible aquí.

Es podran fer aportacions a la consulta pública fins el 19 de novembre, que seran estudiades i podran provocar modificacions a l’esborrany.

Principals canvis introduïts

L'objectiu fonamental d'aquesta actualització és ajustar la Resolució a la nova Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU), i donar coherència a aquest programa d'avaluació de l'activitat investigadora.

Així, s'ha procedit a la modificació del preàmbul de la Resolució i a una actualització dels criteris generals que s'estableixen per a tots els camps, amb l'objectiu d'introduir els principis de la LOSU, que porten, entre d'altres modificacions, a acceptar una diversitat d'aportacions més gran, a avançar cap a noves formes d'avaluació que es centrin en la rellevància i l'impacte de cada aportació i no només en el mitjà de difusió, a promoure l'accés obert i l'ús de repositoris institucionals i temàtics, o a valorar positivament les investigacions multidisciplinàries i interdisciplinàries.

A més, l'Agència integra en aquesta convocatòria orientacions del moviment internacional de reforma de l'avaluació de la investigació. Per això, s'ha treballat en una revisió profunda de l'Apèndix de la Resolució, de manera que es faciliti la identificació de dimensions, mètriques i fonts per avalar la rellevància i l'impacte de les aportacions presentades, que no es podran limitar a la indexació a una base de dades en particular.

Així mateix, s'ha dissenyat una estructura comuna per a l'exposició dels criteris específics de cada camp, de manera que es garanteixi l'homogeneïtat i la claredat expositiva en la informació facilitada als sol·licitants i que es guardi coherència amb els criteris generals, abans esmentats.

Des de la direcció d'ANECA es treballa en aquesta actualització del programa de sexennis de recerca amb el convenciment que és una oportunitat per promoure una diversitat més gran de carreres investigadores i de superar determinats incentius que fa anys que són qüestionats per la comunitat científica.

Trobareu més informació en aquest enllaç.